Frågor kring köp av MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada Macägare.

Jag är en inbiten PC nisse som har funderingar på att investera i en bärbar Mac. Ska inte ersätta PC:än:)...utan ha den som ett komplement.

Jag har lite funderingar som jag hoppas få svar på:

Hur är det att köpa en Mac på MediaMarkt eller Elgiganten? Är det prisvärda datorer?

Jag är inte ute efter någon värsting, men jag vill få ut som mycket som möjligt för pengarna, alltså pris kontra prestanda.

En annan sak.. Har några idéer när det gäller appar till IPHONE.. Hur är det med utvecklingsverktyg för Mac? Har frågat Google och fått en hel del träffar men är inte riktigt på det klara med hur det fungerar.. Jag fattar att det inte är så lätt, men andra har ju klarat av det. Tänkte ställa frågan här när jag ändå skriver.

Ha de gott.

MacBook Pro tror jag uppfyller dina krav, men det beror helt på vad du ska göra med datorn. Bildredigering, surfa, spela etc, vore bra om du förtydligar.

MediaMarkt eller Elgiganten funkar väl? Har själv endast köpt via Apples egna butik, men vissa återförsäljare kan vara billigare på några hundralappar om man prioriterar priset.

När det kommer till utvecklingsverktyg till iPhone eller Mac så är det xcode hela dagen. Det förutsätter att du kan Objective C då det är det nativa språket. Kan du redan c eller c++ så är det en stor fördel. Finns gott om böcker på nätet och även i iTunes U.

Ursprungligen av sacconio:

investera i en bärbar Mac

en MacBook Pro då.

Mac Pro är den stora lådan som inte är lika prisvärd om man inte har rätt behov.

Det jag ska ha datorn till är väl lite mer allmänt. Alltså lite surf och dylikt. Men samtidigt vill inte köpa en allt för dålig dator ifall jag får upp ögonen för lite mer krävande saker.

Att jag tittar lite på en Macbook Pro, (har funderat länge på en bärbar PC) är att jag införskaffade mej en IPHONE 4 när den kom ut. Kan väl säga att jag gillar dom flesta lösningar som Apple har.

Sen är det ju det här med APPAR till Iphonen... Har några idéer som jag gärna skulle vilja testa att ge mej på. Har ytterst lite kunskap om programmering, men vet hur jag vill ha det. Jag var inne på det här med programmering i slutet på 80 talet, inte så att jag gjorde några program, men tittade mycket på hur andra hade gjort sina lösningar.

Men jag vet att det har hänt så otroligt mycket sen dess så jag kanske har för stora förhoppningar på mej själv. Är det någon som har tips på bra litteratur eller liknande så är jag tacksam om ni delar med er.

1
Bevaka tråden