iPhoto säger disk full - men så är ej fallet!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-02-01 21:20

sitter och försöker importera mina bilder till iphoto.
har flyttat iphoto till servern och startat det och tar arkiv/importera..

men när den kört ett tag så säger den att det inte finns tillräckligt diskutrymme på den volym där iphoto finns, eller något liknande.

men på disken på servern är det 140gb ledigt så det är inte fullt.

är det så att den sparar bilderna på laptopen iallafall även fast jag flyttat iphoto till server-disken?
eller varför säger den hela tiden att disken är full fast den uppenbarligen inte är det?

edit1: ser nu att även fast jag drog iphoto library mappen till servern så ligger det en sådan mapp kvar under bilder på laptopen..

skapar den en ny sådan där eller varför är det så? ser ju uppenbarligen ut som den sparar på laptopen iallafall..

edit2: kan det vara så att när jag tar "importera till bibliotek" att den väljer bildbiblioteket på macbooken då? och isf hur får jag den att välja där jag nu har iphoto (på servern) istället..?

Det räcker inte att bara flytta iPhoto-biblioteket. Du måste också tala om för iPhoto var biblioteket finns. Annars skapar den bara ett nytt bibliotek på standard-platsen (dvs på din lokala hårddisk)

Håll nere Alt när du startar iPhoto, så kan du tala om för iPhoto att det är biblioteket på servern du vill använda.

• Medlem
  • 2012-02-01 21:34

ah, we have a winner!
tackar! det där löste problemet.

1
Bevaka tråden