Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Symantec PGP, skriver sönder MBA med SSD

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En liten varning till dem som funderar på att installera PGP på sin MBA, ingen bra idé. Jag sitter sedan några dagar med en helt brickad MBA, problemet går inte att lösa förrän jag får tag på en mac med Thunderbolt (för target mode mot min burk).

Symantec är väldigt tysta med problemet men söker man noga hittar man information om att man INTE ska installera pgp på en mba med ssd. Gör du det hamnar du i ett läge du bara kan komma ur men hjälp av en annan dator De hoppas på att hitta en lösning på problemet och säger att den sannolikt kommer efter sommaren!?!

Symantec=Symanwreck

Vad är det som händer, mer exakt? Vad hjälper en annan TB-Mac för?

Do Not Encrypt the Latest Generation of MacBook Air Notebooks and Mac Mini Desktops | Symantec Connect Community
Enterprise Support - Symantec Corp. - Do Not Encrypt the Latest Generation of MacBook Air and Mac Mini when Using PGP Desktop 10.2 MP1 and older
Enterprise Support - Symantec Corp. - PGP Whole Disk Encryption Recovery for Mac OSX

Detta är bara länkar till Symantecs forum, jag hittar inte tillbaka till de externa som mer i detalj beskriver problemet. Symantec ger bara tillgång till den korrekta versionen om man lägger ett support case. Använder man informationen i sitt licensdokument och väljer senaste version där får man bara tillgång till den version som brickar datorn.

Jag ska leta rätt på mer info och uppdaterar här när jag hittat den.

Jag hade problem med Symantec PGP som verkade ha brickat min SSD-disk. Visade sig vara lösbart genom att se till att Symantecs förbannade kernel-extension (finns i /System/Library/Extensions/) inte fick tillfälle att laddas vid start.
Mountade min disk på en linuxburk och raderade Symantecs kext-moduler samt deras applikation. Fungerade finfint efter det.

JJ

Jag fick till det till slut och håller nu på att rensa bort allt från Symantec på mina olika datorer. Det tog mig bortåt 10-15 timmar av rensning, formatering, ominstallationer och diverse bortplock av filer via rescue mode & terminalen.
Hade Symantec informerat om sina problem hade jag sluppit allt detta, nu brydde de sig inte om det och förlorade en kund istället. (jag förutsätter att de är jätteledsna för det... )

TIllägg, jag aktiverade just Filevault på en mac mini som jag har stående som server. Glömde dock bort att jag haft Symantec PGP installerat på den och vad händer, utan förvarning? Tvärnit! Samma skit som med min MBA, Symantec har skrivit ett uselt program som förstör datorer på löpande band. De struntar i att meddela sina kunder utan låter oss drabbas av deras inkompetens. Irriterande!

Symantec är nu portförbjudna i hela huset, släkten, landskapet och varenda människa jag kan tänkas få möjlighet att varna! Håll er undan från deras skräp!

Man ska inte använda Symantec-produkter, nånstans.

Har några på dödskallelistan redan

Canon - för deras ofantligt dåliga mac-stöd (framför allt på scanners)
HP - Enda bra de gjort är räknare, och de tog slut 1993 (de bra)
Philips - Aldrig ägt en Philipspryl som inte strulat och pajjat i förtid, dessutom är deras grejer fula.

Adderar Symantec.

1
Bevaka tråden