DVD brännare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ute efter en bra DVD brännare till en skönt pris och har spanat runt lite på nätet. Jag fastnade för en
Hewlett Packard DVD300i DVD-R 8x4x2.4x/IDE/Intern
som jag hittade på pricerunner.se. Där stod det att den var kopatibel till Mac men när jag kollade på den tyska leverantörens sida så stod det att den inte kunde köras på Mac OS men på de flesta Windows OS. Nu undrar jag vilken sida ska man lita på? Är det någon som har tips på någon annan brännare för ca2000kr?
Verkar som det är en riktig jungel där ute...:confused:

• Medlem
  • 2003-09-23 08:22

Är lite osäker; Packard och HP brukar inte vilja bli kompis med macar, vet inte varför?!

Jag beställde en LaCie så man är på den säkra sidan men tack ändå:)

Det här http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso är en mycket bra sida om man vill veta om någon annan fått en viss DVD, CD, hårddisk eller annat att funka på en mac.

Ta dig en titt i senaste MacWorld, där har de en liten genomgång av tredjeparts-brännare till Mac. Den bästa är tydligen Pioneer (tror jag det var), som går att få för runt 2000 kr, det är samma modell som Apple kallar för SuperDrive faktiskt.

Senast redigerat 2003-09-26 13:41

Eller varför inte en Nec ND-1300 ?
Jag köpte just en sådan, fungerar alldeles utmärkt.
Kostar 1650 inkl. moms hos www.itpower.se.

M

Det blev strul med beställningen av LaCie brännaren så det blev en Pioneer istället. Har dock inte fått den än men jag uppdaterar när jag installerat den.

Så där, då va den äntligen på plats efter många om och men. Det blev en intern LaCie för 2500kr. Känns ganska snopet när man inser att egentligen sitter en NEC i den.

1
Bevaka tråden