Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP - problem att ladda upp och ner många filer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har ett problem hemma hos mig, har telia adsl sedan en tid tillbaka.
och jag kan inte dra ner större partier med filer via ftp utan att få problem.

Connection failed, connection canceled, connection closed - Too many active connections och dyl.
är de meddelanden jag får.
(Det går dock att dra ner enstaka filer alldeles finfint utan minsta problem).

Jag har testat följande felsökning och åtgärder utan att få det att fungera vettigt.
* Limit active connections till 1
* Ansluta via: FileZilla, Gå och Transmit
* Testat på två datorer (varav den ena är en laptop, och det fungerar finfint från mitt kontor med den datorn).
* Bytt router
* Talat med telia, port 21 ska inte vara låst, och inte heller i webbgränssnittet är det något fel på port 21.
* Stängt brandvägg i både dator och router

Är det någon som vet vad som kan vara fel? Det är extremt frustrerande att varje gång man gör någon större ändring, ska dra upp en wordpress/-joomla eller annat få detta problem. typ 1000 småfiler á några kb styck kan ta timmar. Den skickar /-tar emot 4-100 filer sen stannar den och får fel...fel....fel. ....fel. Sen kommer den igång.

Hemskt tacksam för all hjälp som kan leda mig rätt. Jag är vrålrudis på nätverk men har god teknikådra så har inga problem med instruktioner

Tack på förhand.
/ Oscar

Vart försöker du ta ner filer ifrån? Samma server? testat med någon annan?

Hur går det att ladda ner filer här t.ex. ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/debian-cd/6.0.3-live/amd64/iso-hybrid/ ?
Finns både stora (+1GB) och små filer där att testa med.

I första stycket talas om att ladda ner, men att döma av resten av inlägget så verkar problemet vara att ladda upp filer.

Så gäller problemet ner eller upp - eller båda?

Och som keptang redan har frågat: Gäller det bara den servern, eller är det problem även med andra servrar?

Uppstod problemet när du bytte till Telia, eller fanns det även tidigare?

Vilket/vilka operativsystem kör du i de två datorerna?

En av anledningarna till mina frågor är att jag skulle vilja sätta en bättre rubrik på tråden - men vet för lite om problemet.
/Mod

Hej igen,
Ledsen för den bristfälliga infon.

Jag har testat att ansluta till tre olika konton på tre olika webbhotell.
Problemet gäller både upp och nerladdning.

Jag flyttade för en tid sedan och köpte min stationära dator i samband med flytten och då bytet till telia.
Laptopen hade jag innan och den fungerade att ftp'a både upp och ner med. (då tele2 fiber)

Kör OSX Lion 10.7.2

Keptang, mitt problem uppstår inte på enstaka filer, det spelar ingen roll om filen är 1 kb eller 10 gb om det är en, två eller tre filer.
Det är på fler än fyra filer som problemet uppstår.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-01-24 19:41

Jag antar att du använder inställningen för Passive FTP i FileZilla.
Får du några felmeddelanden när det blir problem?

Då det fungerar bra från ditt kontor med samma dator så måste det vara något hemma hos dig.
Har du provat med att koppla kabel direkt från dator (laptopen) till ADSL-modemet?

Jag har testat både aktiv och passiv i både filezilla och transmit.

Nu testade jag även med kabel, inte heller det fungerade.

Jag har pratat med telia för det första skickar dem mig till en premium support som kostar pengar.
Vilket är idiotiskt tycker jag då ftp borde fungera som standard (?).

Väl hos premiumsupporten kan dom inte hjälpa mig ett jota.

Finns inte så mkt att göra verkar det som.
Har du ett mobil bredband, testa med det.

Byt ut skräp-Telia, något bättre måste ju finnas att välja.

Tyvärr har man flyttat ut på landet och inte nog med det. Jag har bundit mig en halv livslängd också :/

Ursprungligen av oscarlundgren:

Tyvärr har man flyttat ut på landet och inte nog med det. Jag har bundit mig en halv livslängd också :/

That sucks.

Jo, men tack snälla för all er hjälp!

1
Bevaka tråden