Hur man snabbast får tag i Alu15"?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-09 09:21

Det verkar ju som om en Alu15" kommer snart. MEN hur/var ska man beställa eller köpa den för att få den så snabbt som möjligt?? Är det nån som vill dela med sig av trixen?

OM den nu kommer nästa vecka, så lär det ju vara värsta suget efter den, om man läser AI osv så får man den bilden iaf. Så de lär ju gå åt som smööör. Men jag behöver min NU av ekonomiska skäl.

Om du verkligen behöver en dator NU så ska du nog inte vänta på en dator som inte ens presenterats. Även om den kommer nästa vecka i Paris (vilket får väl ses som rimligt) så har ju Apple knappast någon vidare fin historik kring leveranser. Räkna med en månad eller två från presentation tills du kan få den i handen.

• Oregistrerad
  • 2003-09-09 12:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Även om den kommer nästa vecka i Paris (vilket får väl ses som rimligt)

Jo vist kan det låta rimligt, men har Apple någonsin släppt någon större hårvarunyhet i Europa? Hmmm...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-09 12:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
Det verkar ju som om en Alu15" kommer snart. MEN hur/var ska man beställa eller köpa den för att få den så snabbt som möjligt?? Är det nån som vill dela med sig av trixen?

OM den nu kommer nästa vecka, så lär det ju vara värsta suget efter den, om man läser AI osv så får man den bilden iaf. Så de lär ju gå åt som smööör. Men jag behöver min NU av ekonomiska skäl.

Bygg ett eget aluminiumchassi och stoppa i en titanium i det......det är nog det snabbaste du kan hoppas på. Om det är himla bråttom får du väl istället nöja dig med en 17" alu istället...

• Oregistrerad
  • 2003-09-09 12:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av safir
Bygg ett eget aluminiumchassi och stoppa i en titanium i det....

Och var skulle man få tag på en TiBook då? Apple har för tillfället jätteproblem med PB15" som det verkar. Och som sagt, SJ har nog inte mage att påa någonting i Paris med specar som bara motsvarar dagens AluBooks. Speciellt inte någonting som som inte börjar skeppas förrän om 2 månader. Å andra sidan så kan han ju inte bara tiga heller...

Ontopic: Bara du inte köper av en icke Apple-center-ÅF så borde det ju vara lugnt. Med PB12" var det så iaf att tex Sekvencia fick sina över en vecka efter tex MacForum. Och jag skulle akta mig från Applestore, som lär bli hårt överlastad direkt. Å tredje sidan har de ju studentrabatt.

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-09 13:17

Ok.

17" inte aktuellt.
Studentrabatt går ej.

Vad jag menade var:
-Ska man kanske beställa en Ti-15" av typ ett apple-center och chansa att det som kommer är en alu-nåt. Så man hamnar lite längre fram i kön menar jag. Eller finns det nåra andra sånna tricks?

-Ska man beställa grundkonfig eller tar det mkt längre tid om man ber om mer RAM o sånt?

Det var ett sabla tjaaat om MacForum. Dom ligger ju i Gööötet för 1000.

1
Bevaka tråden