Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livslängd på batteriet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det med livslängden på ett Air-batteri?
Svalde två gånger när jag fick höra att det i princip är omöjligt att byta batteriet eftersom det är svindyrt, enligt uppgift drygt 6 000:- (!) och att det vid "normal" användning räcker ungefär tre år. Stämmer verkligen de här siffrorna?

Livslängden stämmer nog rätt bra.

Svårt? Nej. Installing MacBook Air 13" Mid 2011 Battery - iFixit
Dyrt? Nej. MacBook Air 13" (Mid 2011) Battery - iFixit

edit: Vill man inte göra det själv så, http://www.apple.com/se/support/macbookair/service/battery/

Batteriet ska behöva 1000 kompletta laddcykler för att gå ned till 80% av ursprungskapaciteten. Om man, som räkneexempel, låter batteriet ladda ur 50% varje dag så når man alltså dit efter 2000 dagar eller drygt fem år, YMMV.

Ursprungligen av Samuel K:

Batteriet ska behöva 1000 kompletta laddcykler för att gå ned till 80% av ursprungskapaciteten. Om man, som räkneexempel, låter batteriet ladda ur 50% varje dag så når man alltså dit efter 2000 dagar eller drygt fem år, YMMV.

Mitt batteri i min MBP mid -09 har 624 laddcykler och gått ned till 79 % av ursprungskapaciteten enligt coconut battery.

Vänligen
Tommy

har haft en MBP 17 unibody nu snart två är och kan säga att batteriet börjar kännas som det är dags att byta ut.. För två år sedan så räckte batteriet upp mot 7 timmar .. helt fantastiskt ... på senare tid räkte batteriet bara 2-3 timmar ... nu var det ju en del program i maskinen och en del tillägg så i helgen blåste jag den och installerade LION .. och batteriet räcker nu upp mot 4-5 timmar ..

Känns frtfarande aktuellt att byta batteriet MEN batteriet behöver inte vara hella orsaken till att den normala användningstiden förkortats efter användning ... blås maskinen helt .. installera lion och se vart du hamnar i batteri tid .. jag nästan garanterar i att det komemr bli bättre ..

1
Bevaka tråden