Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Placera Pages-mallar så alla användare kommer åt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker placera pagesmallar så att alla användare på datorn kommer åt dem. Pages själv föreslår att de ska placeras i ~/Library/Application Support/iWork/Pages/Mallar/Mina Mallar men det förtar ju lite av idén med att installera för alla användare. Tyvärr vill inte Pages mallväljare kännas vid mallarna om jag lägger dem i /Library/Application Support/iWork/Pages/Mallar/Mina Mallar globalt, och inte heller /Library/Application Support/iWork/Pages/Templates...

Jag har också provat att stoppa't i Templates-mappen i programpaketet, ingen lycka där heller.

Är detta omöjligt, eller stoppar jag bara in grejerna på fel ställe?

Jag kollade den här, men den kändes inte helt relevant: http://www.99.se/apple-programvara/288563-ska-placera-mallar-till-iwork.html

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-01-18 13:01

Funkar för mig i 10.6.8 med Pages 09:

Lägg mappen Mina mallar i Användare / Delat. Dra ett alias till Mallar där Pages letar.

Bra workaround, @filuren, tack så mycket! Bäst skulle dock en riktig lösning vara, eftersom jag sitter med en nätverksinstallation och helst vill slippa att behöva skapa alias i alla användarmappar...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-01-18 13:39

Jag förstår precis. Trodde dock att det handlade om fler användare på en dator.

1
Bevaka tråden