Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur formaterar man en Transcend Jetflash 700?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-01-16 22:04

Jag fick en Transcend Jetflash 700 16GB USB-minne idag. Cirka 5GB är upptagen av filer och jag kan inte bli av med den hur jag än gör med Diskverktyget i OSX. Jag antar att det är någon sorts recovery som Transcend har lagt in. Hur gör jag om jag vill ta bort allting i USB-minnet? Tack på förhand.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-16 22:39

Välj att Partitionera den, och klicka på Ändra, välj 1 partition.

  • Medlem
  • 2012-01-16 22:43

kenjon: Har redan testat det, cirka 5GB är fortfarande upptagen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-16 22:48

Och du har bara en partition på den? Det verkar konstigt.... och du valde 1 partition, och inte Aktuell?

  • Medlem
  • 2012-01-16 22:49

kenjon: Jag valde 1 partition.

Att "'ändra" från 1 till 1 partition funkar inte alltid. Det händer liksom inget...

Så prova att först formatera/partitionera till 2 partitioner - och när det är klart, tillbaka till 1.

  • Medlem
  • 2012-01-16 23:00

Jesper Ohlsson: Har också provat det.
Jag har använt Terminalen nu och kört "Diskutil list", det finns ett volym som heter EFI och har storleken 210MB. Ska denna "bootdel" vara så stor? Tack på förhand.

  • Medlem
  • 2012-01-16 23:10

Jesper Ohlsson: Jag hade googlat tidigare och har sett länkarna. Jag tänkte om det fanns något sätt utan att behöva sätta sig vid en Windows maskin. Tack ändå.

Om man berättar allt man redan har provat så slipper folk lägga tid på att komma med de tipsen en gång till.

Det är inte kul att i inlägg efter inlägg mötas av "det har jag redan provat" - för då vet man att man har lagt ner tid helt i onödan. Och tidstjuvar ligger ganska högt upp på listan över saker jag ogillar.

1
Bevaka tråden