Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver jag en Java Runtime?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2012-01-16 02:37

Hej,

Efter att jag har installerat 10.7.2. Dyker det ibland upp en ruta som efterfrågar:

"Du behöver en Java Runtime för att kunna öppna "java". Vill du installera en nu?"

Har fått för mig att det händer framförallt när jag ska installera nåt nytt. Det bara dyker upp och kommer inte via Programuppdatering. Är det nåt jag behöver oroa mig för och vad gör den för nytta? Installeras inte allt som behövs till Java via den vanliga installationen av Mac OS? Tacksam för svar då jag har dålig koll på det här...

Tror inte Apple längre gör sin egen java så den följer inte med 10.7.

Ursprungligen av hummel:

Tror inte Apple längre gör sin egen java så den följer inte med 10.7.

Apple supporter Java 6 i 10.7. Även om den inte är förinstallerad så är det fortfarande den som installeras om man installerar den i efterhand, därefter får man uppdateringar som vanligt allt eftersom Java 6 uppdateras. Apple har donerat sina tillägg till OpenJDK och Oracle kommer att tillhandahålla dem i Java 7.

Ursprungligen av Undo:

...Installeras inte allt som behövs till Java via den vanliga installationen av Mac OS?...

Nej, inte i Lion. Numera får man själv välja om man vill installera Java.

Och du verkar ju behöva den, eftersom det verkar som du försöker köra eller installera program som använder Java.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2012-01-16 19:47

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden