Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rättigheter i användarkonton

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-01-05 18:33

Har tre konton på macen, ett admin-konto och ett var åt ungarna. Av naturliga skäl är deras konton begränsade.
Vad jag har problem med är att bokmärken, startfönster, historik mm för Safari inte sparas för deras konton. Ganska irreterande eftersom de måste skriva in url till olika sidor hela tiden.
Jag har provat att ge dem högre behörighet utan framgång (dock inte admin).
Är det någon som upplevt samma problem och som vet hur man kommer tillrätta med det.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-05 19:30

Har barnen vanliga standardkonton eller Parental Control managed? Eller kör barnen som guest? (Sorry, vet inte vad de olika heter på svenska). Guest är gjord så att den tappar all information mellan gångerna, men jag trodde inte det gick att ha namngivna gästkonton.

Prova att skapa ett helt nytt konto, logga in själv och spara några bokmärken, logga ut, logga in och se om de är kvar. Kanske har nåt hänt under resans gång med barnens nuvarande konton?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-06 10:00

Vilken version av OS (och dator)?

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-01-06 12:01

Barnen har hanterade konton. Har för mig att jag gjorde standardkonton och aktiverade föräldrakontroll.
Kör 10.6.8 men har för mig att jag skapade kontona i en tidigare version,

Hur som helst. Jag provade att skapa ett nytt konto med föräldrakontroll och då fungerade bookmarks mm i safari. Etrsom de inte hade något lagrat i sina konton så tog jag bort dem helt och gjorde två nya vilket verkar fungera soo far.

1
Bevaka tråden