Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

filemaker byte av konto

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2012-01-04 16:52

Hej
har en två konton på min dator. på den ena har jag en FM fil för journaler. Denna går inte att öppna när jag flyttar den till det andra kontot. Vad göra??

Du får nog utveckla "går inte" lite mer? Berätta gärna vad som händer, eventuella felmeddelanden eller andra "symptom"?

Hur gör du när du flyttar filen? (Kanske bättre om den inte flyttas, utan ligger på ett ställe som båda kontona kan komma åt - t.ex "Delat"?)

Vilken version av Filemaker?
Vilken version av OSX?

Är kontona admin-konton eller "vanliga" konton?

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2012-01-04 17:39

Hej
tack för respons. det handlar om adminkonton. kör FM 10. Jag provade att flytta filen via ett usb men då kommer bara dialogruta upp med "angivet konto och lösenord lösenord kan inte andvändas för åtkomst till den här filen. försök igen"

Svara gärna på alla frågorna.

"angivet konto och lösenord lösenord kan inte andvändas för åtkomst till den här filen. försök igen" är det FileMaker Pro som säger. Det är alltså behörigheten i databasen som inte släpper in dig. Denna påverkas inte av att du flyttar databasen mellan två konto. Det måste vara något annat problem

Det är inte så att du sparat användarnamn och lösenord i nyckelringen? Byter du konto följer inte det med.

Jag tänkte inte på det som Rolf skriver men så är det ju
Gör så här för att ta reda på lösenordet:
Gå in i Nyckelhanterare (finns i verktyg) och sök på databasnamnet för att sedan dubbelklicka på raden och kryssa i Visa lösenord.

1
Bevaka tråden