Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiken funkar inte att spela upp i iPhone 4

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Märsta
  • 2011-12-31 18:38

Jag har en iPhone 4 och fram till nu har den fungerat bra. Men helt plötsligt går inte mina musikfiler att spela upp , det går inte hellar att dra över filer till spellistor i iTunes. Musiken går att lyssna på i iTunes, men alltså inte på telefonen. När jag klickar på en låt i telefonen så hoppar den bara över den. Någon som vet vad som är fel eller vad jag kan göra?

Har du provat att starta om telefonen?

Var det verkligen "helt plötsligt", eller kan du sätta det i samband med någon annan händelse? (t.ex någon uppdatering eller liknande)

Är det låtar som har fungerat tidigare, eller är det nya låtar?

Är det låtar som är köpta på iTunes, eller som du själv rippat från CD?

Vilken version av OS X i datorn?
Vilken version av iTunes i datorn?
Vilken version av iOS i telefonen?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2012-01-01 18:16

Ja, jag har testat att starta om telefonen.

Jag har inte fört över musik till min telefon på väldigt länge så jag vet inte om det är i samband med någon uppdatering, fast det hänt samma sak en eller två gånger förut men då har det bara varit att radera låten från iTunes och sen lägga in den igen. Det är nya låtar som jag har rippat från cd-skivor.

Jag har en pc.. Jag version 10.5.2 av iTunes och iOS 5 på telefonen.

Senast redigerat 2012-01-01 18:52
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-31 23:47

Om det inte funkar med att starta om, Återställ den, först med backup, sedan utan om inte det förra hjälper.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-01-01 19:16

Råkade ut för det med min iPad. Ingen musik gick att spela, hände bid en os uppdatering.
Bara att radera all musik och lägga dit den igen så fungerade det.

  • Medlem
  • Märsta
  • 2012-01-01 21:32

Jag har kommit på vad som gör att musiken inte går att spelas upp. Om jag högerklickar på en låt och väljer Visa info för att t.ex. ändra namnet på låten kan man ju klicka på Alternativ och volymjustering. Om jag ändrar volymjusteringen så går låten inte längre att spela upp.

Har haft liknande efter uppdatering, du behöver stänga av sync musik och ta bort från telefon och sedan synka över igen för att det skall fungera.

  • Medlem
  • Märsta
  • 2012-01-02 00:14

Men om jag stänger av synka musik försvinner väl all musik?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-01-02 00:27
Ursprungligen av louiie:

Men om jag stänger av synka musik försvinner väl all musik?

Spelar väl ingen roll om den ändå inte fungerar att spela?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2012-01-02 01:38

Jo men det är ju låtarna som är nya som inte fungerar, jag har över 500 låtar som funkar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-02 08:14

Och de har du väl ändå på datorn, så det är ju bara att synka över dem igen.

1
Bevaka tråden