Leverans utomlands från Apple Store?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är i Spanien och är i trängande behov av ett svenskt tangentbord. Nån som vet om Apple Store accepterar mitt svenska kreditkort och levererar till en utrikes adress? År det månne skillnad om jag går genom den svenska eller den spanska butiken?

Jag är rätt nära Marbella som har en Apple Store. Undrar om man kunde beställa ett dit och jag hämtade det själv?

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

/Mod

Jag tror tyvärr inte att det är möjligt. Det finns en del trådar om detta, sök så borde du finna. De flesta handlar visserligen om att Apple Store i USA, men jag tror inte att det är någon skillnad i europa.

Ett spanskt tangentbord är dock i det närmsta identiskt med ett svenskt. Totalt så är det sju tangenter som har andra symboler, men storleken och formen på tangenterna är i övrigt identiska (till skillnad från exempelvis ett amerikanskt). Jag har dessutom läst om folk som har kunnat få enskilda tangenter från olika Apple-återförsäljare här i sverige, som reservdel. Så du skulle kunna köpa en spansk dator, med ett spanskt tangentbord, och sedan (ifall du stör dig på att tangenterna har fel tecken) vid tillfälle helt enkelt byta ut de avvikande tangenterna.

Jag ber om ursäkt om mitt inlägg är osammanhängande och svårtydligt, jag är mycket trött men kände att jag ville bidra med ett svar.

Varför inte beställa ett (trådlöst eller USB) tangentbord från någon annan återförsäljare? Tex Scandinavian Photo?

Man kan ju alltid försöka och se, tänkte jag, så jag gick in på den spanska Apple Storen och gjorde en beställning utan förväntningar. Men se! Den gick igenom!

Paketet kom idag, onsdag. Två dagar leveranstid. Oj vad härligt att skriva på ett tangentbord i ordentlig höjd!

1
Bevaka tråden