Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Star wars the Old republic på iMac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat spela SWTOR på min iMac 27" late 2010 maxad med BTO och minne. Kör på medium grafikinställningar under win 7 och Boot camp och det går lite halv segt med en del lag i vissa miljöer.

är det någon som har erfarenhet av detta spel och har lite tips vad som kan göras för att optimera prestandan utan att förlora allt för mycket detaljer?

Grafikkortet är för klent, prova med att sänka upplösningen.

Med den upplösningen behöver allt köra det på low!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-27 09:56

hur är det med en Macbook Pro från i höstas med 4 gb ram?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-02-07 12:12

Jag kör SWTOR på min iMac 27" med 3,4GHz i7, 16GB RAM, SSD och Radeon 6970 med 2GB VRAM, och den orkar med allt på max.

Mina 16GB RAM tror jag inte gör så stor skillnad, tror inte jag brukar ligga på speciellt många % upptaget. Kan kika lite på hur processorlasten ligger när jag spelar nästa gång. Den blir inte i närheten så varm som när jag köra Battlefield 3, då blir den så varm att man knappt kan hålla kvar handen på den och fläktarna går för fullt. Med SWTOR har jag knappt ens hört fläktarna snurra igång.

I vissa få miljöer har jag varit med om lagg när det är mycket dimma och rök och många saker som händer samtidigt, men oftast tycker jag det rullar på fint.

Om du trycker ctrl-shift-F så får du upp en FPS mätare längst ner till vänster, så kan du ju enkelt jämföra FPS vid olika inställningar. Jag ligger runt 30 vilket jag tycker flyter på tillräckligt bra (kan kolla mer exakt när jag kommer hem om någon är intresserad)

Jag kan tänka mig att nyare grafik-drivrutiner kan göra skillnad också, det gjorde stor skillnad när jag körde BF3.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-02-07 15:14

Enligt SWTOR själva är det som krävs:

Citat:

Processor:

  • AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better

  • Intel Core 2 Duo 2.0GHz or better

Operating System:

  • Windows XP Service Pack 3 or later

RAM:

  • Windows XP: 1.5GB RAM

  • Windows Vista and Windows 7: 2GB RAM

Note: PCs using a built-in graphical chipset are recommended to have 2GB of RAM.

Star Wars: The Old Republic requires a video card that has a minimum of 256MB of on-board RAM as well as support for Shader 3.0 or better. Examples include:

  • ATI X1800 or better

  • nVidia 7800 or better

  • Intel 4100 Integrated Graphics or better

DVD-ROM drive – 8x speed or better (required for installation from physical editions only) Internet connection required to play.

Jag tror personligen den extremt höga upplösningen som iMac 27" har är en bov i dramat för haloone.
Jag kör på full upplösning eftersom jag gillar att få plats med alla fönster och quickslots, men jag tror att min FPS skulle öka markant om jag minskade på upplösningen.

Hittade recommended setup nu också:

Citat:

CPU: Intel Core 2 Quad Processor 2.5GHz or better, AMD Phenom 2 X4 Quad-core 2.5GHz or better
OS: Windows 7 64bit SP1
RAM: 4GB RAM or higher
Video: ATI/AMD Radeon HD4850 or better, NVIDIA GeFoce GTX 260 or better. 512MB minimum video RAM. Shader 3.0 or better

Källa: http://www.ign.com/wikis/star-wars-the-old-republic/Recommended_System_Requirement

Senast redigerat 2012-02-07 15:32

Jag kör SWTOR på min Mac Pro från 2006, den har visserligen ett nyare grafik kort, men inget märkvärdigt. 64 bitars Windows 7 och 6 GB minne. Har fått dra ner en del på grafiken, men det är helt spelbart. (Windows 7 var för övrigt ett elände att installera, då det inte finns support för den hårdvaran i Lion, men det gick efter mycket meck.)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-04-07 02:13

SWTOR är ganska minneshungrig i kombination med Win7. Ju mer desto bätte.

1
Bevaka tråden