Byta display på iPad själv?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-14 16:08

Hejhej!

Har en iPad (första generationen) med defekt display. Garantin har gått ut. Jag såg att man kan köpa en ny display för ca 550kr och byta själv..

Någon som har gjort det själv, vågar jag mig på detta? Jag har inte tummen mitt i hand utan är rätt så bra på att pilla med sånt här.. Men om grejorna är jätte känsliga och det lätt går sönder så kanske det är bättre att lämna bort?

Rent spontant skulle jag säga att en verkstad skulle bedöma att reparationskostnaden överstiger värdet och därmed avråda från reparation, och med trasig display är ju värdet typ 0:-, så varför inte ge sig på det själv.
Jag skulle i första hand undersöka vad jag kan få ut från hemförsäkringen och om de inte har något att tillföra skulle jag ge mig på det själv. iFixit har ju guider till det mesta, och även det mesta i reservdelsväg.

Har du aldrig gjort något liknande förut skulle jag betala någon annan att göra det.

• Medlem
  • Saltsjöbaden
  • 2012-01-21 09:26

Precis som Wilhelmsson skriver, har du inte gjort detta tidigare eller känner dig osäker så borde du kanske betala till reparationverkstad.

Senast redigerat 2012-01-21 11:23
Ursprungligen av 99Alex:

Precis som Wilhelmsson skriver, har du inte gjort detta tidigare eller känner dig osäker så borde du kanske betala till reparationverkstad.

Nån gång måste vara första gången, annars är man ju alltid osäker.

Senast redigerat 2012-01-21 11:23

Fast någon gång måste ju vara den första...

edit: Sjutton också Keptang hann före med en minut... Great minds, think alike:)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-21 10:09

Du kan ju reklamera även om garantin gått ut? Är det något som uppkommit av sig själv eller är det du som förstört displayen? Om du är oskyldig skulle jag reklamerat först och främst.

Jag har redigerat lite i ett par inlägg. Om man vill göra reklam för sitt företag, så får man köpa en annonsplats.

Eller åtminstone se till att lägga sina reklaminlägg på rätt ställe - för det finns ju faktiskt trådar som bara är till just för att tipsa om den sortens företag, hint hint.

/Mod

1
Bevaka tråden