Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte välja ljudutgång på mini 2011.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har ett problem med min Mini. Den är kopplad till TV:n via HDMI, och en analog ljudkabel till förstärkaren via 3,5mm-jacket. Efter att jag kopplat in ljudkabeln blir den aktiv ljudutgång, och jag kan inte välja HDMI.

Om jag istället kopplar in TV:n på thunderbolt-porten med en mdp-hdmi-adapter kan jag välja utgång. Dock strular apparatstyrningen då, mellan TV:n och förstärkaren. Jag måste koppla minin till TV:n, eftersom förstärkaren saknar HDMI-växel.

Är detta normalt, eller är det något fel på min dator?

  • Medlem
  • 2011-12-08 20:45

Det är nog "normalt" tyvärr. Har själv råkat ut för samma problem vilket resulterade i denna tråd:

http://www.99.se/mac-mini/288612-inget-ljud-till-tvn-via-hdmi.html

Ok, vi verkar ju ha samma problem då. Jag tyckte jag hade sökt ordentligt, men jag såg inte din tråd. Hoppas det kommer en fix på detta i nästa version av Lion. Frågan är varför det blir skillnad mellan thunderbolt och hdmi. Dessutom stör ju thunderbolten ut tv:n på något sätt. Det gör inte min Macbook när den är ansluten via minidisplayport med samma adapter och kabel. Skumt!

  • Medlem
  • Partille
  • 2011-12-14 20:57

Har samma idiotiska jävla problem, är otroligt sugen på att införskaffa en extern dvd-rom så jag kan ta väck Lion som jag verkligen, verkligen hatar och installera Snow leopard!

  • Medlem
  • 2011-12-15 06:23
Ursprungligen av Jeeper:

Har samma idiotiska jävla problem, är otroligt sugen på att införskaffa en extern dvd-rom så jag kan ta väck Lion som jag verkligen, verkligen hatar och installera Snow leopard!

Passa dig för det, enligt ett antal trådar på 99 går det inte att "backa" från Lion till SL. Kanske, kanske funkar det om du kör SL via VMware Fusion i Lion?

1
Bevaka tråden