Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mafia II

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min son önskar sig Mafia II i julklapp. Nu är bara frågan om man tror att den är körbar. GF9400 stöds inte enligt MacGameStore, men jag har hittat någon uppgift (från speltestare tror jag) om att det skulle fungera om man håller ner detaljnivån.

Någon som provat?

Maffia II på Mac App Store säger samma sak.
GF9400 stöds ej i OSX

Tittar man på Windows versionen så räcker det med ett grafikkort med 512MB VRAM. och Youtube visar att funkar (i Windows).
Nu är det inte lika bra optimerat till OSX så jag personligen skulle aldrig chansa. Hellre installera Windows och köra det där om det nu är viktigt.

Mafia 2 finns ju till konsol också. Ingen PS3 eller Xbox 360 i huset?

Vi har Wii, men där lär det inte finnas.

Sedan är ju frågan om Mafia II är lämpligt för en 14-åring. Ibland tycker jag det är för mycket våld. Det är så realistiskt i de nyare spelen, som Mafia II och Assassin's Creed. Jag vill nästan koppla ur rödkanalen på skärmen.

Ta en titt på Welcome to OnLive , där kan du köpa Mafia 2 "i molnet" och som borde fungera på de flesta datorer.
Jag tror även de finns en demo där man kan prova spelet och se så att det fungerar OK innan man köper det.

EDIT:
Direktlänk http://www.onlive.co.uk/games/details/mafia-ii?ol_campgn_internal=featuredgames_box_art#&type=trailers

Ursprungligen av GoYoghurt:

Ta en titt på Welcome to OnLive , där kan du köpa Mafia 2 "i molnet"

Du får inte köpa ett skvatt där som svensk medborgare då tjänsten inte är här.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Sedan är ju frågan om Mafia II är lämpligt för en 14-åring.

Spelet har ju en PEGI18 beteckning. Ingen lag men däremot rekommendation.
Det är helt upp till dig vad dina barn får spela. Där kommer jag inte uttrycka min åsikt denna gång.

1
Bevaka tråden