Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KickStarter projekt

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2011-11-30 14:06

Tänkte man kunde samla dom häftiga prylarna här som finns på: Discover Projects — Kickstarter

Pledge: Insamling av pengar med olika förmåner beroende på hur mycket pengar man satsar... fritt översatt!

Multi-Touch Keyboard and Mouse by Jason Giddings — Kickstarter

Trådlöst tangentbord och mus i glas
Produktion startar snart.
Snyggt men kanske opraktiskt och kall känsla för en del.

CloudFTP. Wirelessly share ANY USB storage with iPad, iPhone by Daniel Chin — Kickstarter

Få trådlös åtkomst till din(a) USB-hårddiskar mm
Produktion startad.
Har det som WD Goflex Sateliten saknar men inte lika smidigt på resan kanske.

Senast redigerat 2011-12-12 23:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-30 17:20

Hidden Radio & BlueTooth Speaker by John VDN + Vitor Santa Maria — Kickstarter

Liten och snygg trådlös högtalare med 80db.
49 dagar kvar

Beställde precis 2st Kommer i mars.

Otroligt bra initiativ LaHe btw!

  • Avstängd
  • 2011-11-30 19:15

Tack bERNA .Väntar på en recension efter mars då

Några till:

För fotografer: Capture kamerahållare.

Capture Camera Clip System by Peter Dering — Kickstarter

Slut med att ha kameran hängande i rem eller nerpackad.
Finns att beställa: Peak Design - Home of the Capture Camera Clip System
En sån där blir det för mig!

För Macbook Air 11 & 13" för 2010 och senare modeller: LandingZone dockstation.

LandingZone - The Docking Station for the MacBook Air by Kitae Kwon — Kickstarter

Rätt smidig dockstation för MBA.
Har 4 USB, 10/100T Ethernet, och Mini Displayport och Kensington Lock uttag. Saknar Thunderbolt port.
Saknar ca $14 500 för att gå i produktion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-02 22:20

För oss som använder wacom plattor så är denna grej genialisk! Dock redan foundad. Men går att för beställa på deras hemsida.

PenMoto - WE LOVE OUR BACKERS!!! by Kelvin Geis — Kickstarter

http://penmoto.com/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-12 00:34

För att montera sin iPhone olika ställen, väggar, i bilen, på cykeln m.m. Ser lovande ut.
Quad Lock - iPhone Case Mounting System by Rob Ward & Chris Peters — Kickstarter

3D-Skrivare
http://www.kickstarter.com/projects/printrbot/printrbot-your-first-3d-printer

Senast redigerat 2011-12-12 13:43
  • Avstängd
  • 2011-12-12 23:23

Kul att det droppar in lite nya prylar

LunaTik Touch Pen: LunaTik Touch Pen: The Evolution of the Stylus by Scott Wilson + MINIMAL — Kickstarter

Smidig penna att rita på iPaden för dom som inte gillar dom tjocka och lite klumpiga pennspetsar som finns nu.
Fungerar på både papper och skärm, med ett "klick"
Pledge pågår.

Senast redigerat 2011-12-12 23:45
Ursprungligen av LaHe:

Kul att det droppar in lite nya prylar

LunaTik Touch Pen: LunaTik Touch Pen: The Evolution of the Stylus by Scott Wilson + MINIMAL — Kickstarter

Smidig penna att rita på iPaden för dom som inte gillar dom tjocka och lite klumpiga som finns nu.
Pledge pågår.

Hmm, jag tycker tvärtom att LunaTiks penna ser ganska tjock ut...? Nu hittar jag inga mått på hemsidan du länkade, men denna billiga 99-kronorspenna jag köpte på Kjell & Co (som faktiskt håller helt okej kvalitet, i metall) VERKAR vara tunnare - den är som en vanlig kulspetspenna i tjocklek. Däremot var ju självklart LunaTiks mycket snyggare - och säkert mycket dyrare.

Targus | AMM01EU – Targus Stylus for Media Tablets

  • Avstängd
  • 2011-12-12 23:40
Ursprungligen av Capeman:

Hmm, jag tycker tvärtom att LunaTiks penna ser ganska tjock ut...? Nu hittar jag inga mått på hemsidan du länkade, men denna billiga 99-kronorspenna jag köpte på Kjell & Co (som faktiskt håller helt okej kvalitet, i metall) VERKAR vara tunnare - den är som en vanlig kulspetspenna i tjocklek. Däremot var ju självklart LunaTiks mycket snyggare - och säkert mycket dyrare.

Targus.|.AMM01EU.–.Targus Stylus for Media Tablets

Var lite oklar där, menar förstås pennspetsen

Och sen funkar den ju på både papper och skärm!

  • Avstängd
  • 2012-04-26 11:51

Ett par nya kickstarter projekt:

Brydge, ett snyggt tangenbord för iPad som funkar som en MBA typ:
Brydge + iPad: Do more. by Brad Leong — Kickstarter

SlingShot, ett stativ för mobiler:
SLINGSHOT : Stabilizes smartphone video . . . and more! by Charles Waugh — Kickstarter

  • Avstängd
  • 2012-04-26 12:01
Ursprungligen av Capeman:

Tycker att Pebble är bland det läckraste hittills.

Pebble: E-Paper Watch for iPhone and Android by Pebble Technology — Kickstarter

Nice...
Jag missade denna fast jag sett på någon annat ställe och skulle kolla närmare men glömde var

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-04-26 11:59

Samma här...så jag är en backer...:)

  • Avstängd
  • 2012-05-29 09:54

Genie - Motion control time lapse device

Genie - Motion control time lapse device by Chris Thomson & Ben Ryan — Kickstarter

Rätt kul och praktiskt om man gillar att fota på sådant sätt...

  • Avstängd
  • 2012-07-06 16:22

The Nifty MiniDrive

Plugga in ett microSD i denna, och in med det hela i en MBP eller MBA och utöka totalt "HDD" minne.

Läs mer här: The Nifty MiniDrive by niftydrives — Kickstarter

Ursprungligen av LaHe:

The Nifty MiniDrive

Plugga in ett microSD i denna, och in med det hela i en MBP eller MBA och utöka totalt "HDD" minne.

Läs mer här: The Nifty MiniDrive by niftydrives — Kickstarter

Hmm, om jag förstod videon rätt så är det helt enkelt bara en microSD-adapter? Som inte sticker ut?

Ursprungligen av Capeman:

Hmm, om jag förstod videon rätt så är det helt enkelt bara en microSD-adapter? Som inte sticker ut?

Yep.

Och man måste använda gem eller liknande för att få ut den, wtf.
.

  • Avstängd
  • 2012-07-06 20:56

Jo, men det är ju tänkt att vara ett stationärt add-on till hårdisken, inte till en kamera typ....

Ursprungligen av LaHe:

Jo, men det är ju tänkt att vara ett stationärt add-on till hårdisken, inte till en kamera typ....

Jo det förstår vi, men det är ju ändå bara ett glorifierat SD-kort. Ett kort SD-kort.

  • Avstängd
  • 2012-07-06 22:17
Ursprungligen av Capeman:

Jo det förstår vi, men det är ju ändå bara ett glorifierat SD-kort. Ett kort SD-kort.

Nä, inte ens det :p, en hållare för microSD som inte sticker ut och riskerar att gå av vid transport, och då snart 128GB sådana kommer är det som sagt en förlängning av "HDD" för tex TM-backupp av utvalda mappar etc

Ursprungligen av LaHe:

Nä, inte ens det :p, en hållare för microSD som inte sticker ut och riskerar att gå av vid transport, och då snart 128GB sådana kommer är det som sagt en förlängning av "HDD" för tex TM-backupp av utvalda mappar etc

Javisst, som jag skrev från början. Men det är ju inget speciellt med adaptern mer än att det är förkortat. Ett SD-kort av vanlig typ kan du ju också använda till backup.

Enligt de på MacRumors som gjort sådana adaptrar själva så tappar de ca en timmas batteritid på att alltid ha kortet instoppat.

  • Avstängd
  • 2012-07-06 23:14
Ursprungligen av Capeman:

Javisst, som jag skrev från början. Men det är ju inget speciellt med adaptern mer än att det är förkortat. Ett SD-kort av vanlig typ kan du ju också använda till backup.

Enligt de på MacRumors som gjort sådana adaptrar själva så tappar de ca en timmas batteritid på att alltid ha kortet instoppat.

Jo, naturligtvis kan man det...

Det visste jag inte, 1h låter rätt mycket... som om det skulle dra ström när det inte accessas, skulle ju betyda att kameror skulle dö rätt snabbt då. Jag har alltid ett CF och ett SD i min systemkamera som alltid är på när jag är ute, och efter en 4-5h med en 4-500 bilder brukar jag ha ca 40-50% kvar av batteriet... men kanske är annorlunda på en dator...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-07-07 12:24
Ursprungligen av Capeman:

Javisst, som jag skrev från början. Men det är ju inget speciellt med adaptern mer än att det är förkortat. Ett SD-kort av vanlig typ kan du ju också använda till backup.

Enligt de på MacRumors som gjort sådana adaptrar själva så tappar de ca en timmas batteritid på att alltid ha kortet instoppat.

Har du nån länk? Har sökt men hittar inget...

Edit: fann följande:
http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=13233950&postcount=37 i tråden http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=13233950#post13233950

Senast redigerat 2012-07-10 03:18
  • Medlem
  • 2012-07-21 16:51

ChargeCard for iPhone by Noah Dentzel + Adam Miller — Kickstarter

En laddare till iPhone som är som ett kreditkort.. Smart!

  • Avstängd
  • 2012-07-21 17:30
Ursprungligen av Spata:

ChargeCard for iPhone by Noah Dentzel + Adam Miller — Kickstarter

En laddare till iPhone som är som ett kreditkort.. Smart!

Inte så mycket laddare som en smart kabel... icke desto mindre helt lysande så slipper man ha en kabelhärva i fickan

Senast redigerat 2012-07-21 17:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-21 20:01
Ursprungligen av Spata:

ChargeCard for iPhone by Noah Dentzel + Adam Miller — Kickstarter

En laddare till iPhone som är som ett kreditkort.. Smart!

Shit vad smart. Beställde en direkt!

Ursprungligen av Spata:

ChargeCard for iPhone by Noah Dentzel + Adam Miller — Kickstarter

En laddare till iPhone som är som ett kreditkort.. Smart!

Genialt bra, la in $50.
Bara vänta tills det är dags för leverans.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-07-21 17:43

Tangentbordet och musen i glas var riktigt cool.

  • Avstängd
  • 2012-07-21 17:54
Ursprungligen av iKalle:

Tangentbordet och musen i glas var riktigt cool.

Visst var dom... undras bara hur det känns att knappa på dom efter ett tag

  • Avstängd
  • 2012-07-21 21:05

Tänkte också gå med men det där jävla Amazon funkar ju aldrig???
Att man inte kan betala med PayPal eller liknande istället... suck

Bevaka tråden