Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign CS5.5 (7.5.2) kraschar när jag försöker öppna/skapa dokument

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ny dator på jobbet (Mac Book Pro 13", Lion) med CS 5.5 Design. Testade det några gånger i fredags. Allt funkade. I går kopierade jag ett InDesign-dokument till burken via VPN, stängde ner VPN och öppnade dokumentet. Fetkrasch. Sedan dess kan jag inte öppna eller skapa några nya dokument. Starta InDesign går, men som sagt inte något mer. Jag har slängt alla prefsfiler inkl. kört med SHIFT + CTRL + ALT + COMMAND när jag startar. Samma sak. Övriga CS-program funkar fint. Det hjälper inte att skapa en ny användare - InDesign reagerar på samma sätt.

Vad gör man?

Kan lägga till att när man skapar ett nytt dokument så öppnas en ny sida men efter några sekunder blir det badboll och man får force quitta ID.

  • Medlem
  • 2011-11-29 23:30

Lyft ut alla plug-ins som inte följer med InD vid installation.

Troligen har du ett skadat dokument, som InDesigns återskapningsfunktion försöker återskapa, men som pga. av en skada får InDesign att krascha på nytt, i en evig cirkel.

Leta reda på dokumentet och ev. tempdokument och ta bort/flytta på dem.

  • Medlem
  • 2011-11-30 07:55

Och töm cachen.

Okej, bra tips! Dock inga som hjälper. Det som är skumt är att det blir samma fel på olika användare. Jag har rotat runt i / efter indesignrelaterade filer men inte hittat ngt som löser problemet. Dvs om det ligger några inställningsfiler/cachear/recoveryfiler utanför användarnivå. Har även fimpat Adobefnt-filer och stängt av de flesta typsnitten. Muppigt detta. Jobbar på en stor organisation där IT-support ska göra allt och det tar låååång tid. Hade jag skött det själv hade jag installerat om skiten direkt

  • Medlem
  • 2011-11-30 14:15

Titta i InDesigns programpaket efter något som ser konstigt ut. Jämför med en fungerande installation.
Rör inget om du inte vet vad du gör.
Vi hade ett tag en plugin som i vissa situationer skrev sönder (döpte om) mappar inne i InDesignpaketet. Det gick att åtgärda genom att ge mapparna rätt namn igen, men detta är som sagt långt bortom överkursen.

  • Medlem
  • 2011-12-04 09:22

Hur går det?

Inte bra. Märkligt detta. Trodde jag stött på alla ID-relaterade problem som funnits sedan man körde första betan Det blir ominstallation.

1
Bevaka tråden