Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänga av radion?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag får numera felmeddelandet "Ett fel uppstod när internetradiotjänsten skulle kontaktas. Kontrollera internetanslutningen eller försök igen senare". Så fort jag klickar bort det så återkommer det, ofta så snabbt att jag inte hinner utföra några andra kommandon.
Vet någon hur man talar om för iTunes att jag inte vill lyssna på radio? Och nej, jag är inte ansluten till internet när felmeddelandet kommer. Men jag har inte uppfattat det som att man måste vara det för att kunna använda iTunes. Och tidigare fick jag inte det här irriterande meddelandet när jag inte var ansluten.
Staffan Fritz
MacBook med 10.6.8 och iTunes 10.5.1 (42)

Testa att starta iTunes med [alt]-tangenten nedtryckt. Då tvingas iTunes göra något annat; nämligen erbjuda manuellt val av mediabibliotek. Välj det vanliga igen (användare-musik-iTunes) och hoppas att det räckte med denna knuff.

Jag gissar bara här men det låter som nåt sånt här...

Jag antar att du får detta när du klickar på Play-knappen i iTunes för att spela musiken i ditt bibliotek. Om den första låten i den listan eller den låten iTunes just då står på är en radiostation(japp de hamnar i det vanliga musikbiblioteket när du valt ut en ur listan av radiostationer) så är det denna iTunes försöker spela.

Om du lyckats få en radiostation i ditt bibliotek o inte vill ha kvar den där är det enklast att du bara raderar den från biblioteket, den finns fortfarande kvar i "Radio"-listan eller kryssar ur kryssrutan. Endast låtar med ikryssad ruta spelas nämligen, övriga hoppas över

1
Bevaka tråden