Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte radera eller kopiera filer i Finder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-11-28 15:55

När jag har haft datorn på ett tag så börjar saker och ting bli lite knepiga med finder.
när jag ska radera eller kopiera så händer det ingeting. bara står en mätare och väntar.

någon som vet om detta problem? lite drygt att man måste starta om datorn för att kunna kopiera eller radera saker.

Ursprungligen av magsta:

...bara står en mätare och väntar...

Vad menar du med "en mätare"?

Vilken datormodell är det?
Hur mycket minne har du?
Vilken version av OS X kör du?
Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?

  • Medlem
  • 2011-11-28 16:00

Reparerat skivbehörigheter och startat om datorn?

Har ändrat trådens rubrik. Tänk på att rubriken tydligt ska visa vad tråden handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-11-28 16:20

jag har en nyinköpt imac sen tre dagar tillbaka med allt vad det innebär med operativ och så.
Billigaste instegs modellen. borde ju inte bli knas såhär direkt?
har iof en hårddisk kopplat till min airport extreme där jag har filmer. kan det varra något med den att göra?
fast jag kna ju inte installera program heller. för när jag ska kopiera det instalerade programmet till program mappen så bara står det still och det står kopierar. går inte ens avsluta kopieringen eller raderingen. då står det stoppar kopiering/radering i all evigeht.

  • Medlem
  • 2011-11-28 22:36
Ursprungligen av magsta:

jag har en nyinköpt imac sen tre dagar tillbaka med allt vad det innebär med operativ och så.
Billigaste instegs modellen. borde ju inte bli knas såhär direkt?
har iof en hårddisk kopplat till min airport extreme där jag har filmer. kan det varra något med den att göra?
fast jag kna ju inte installera program heller. för när jag ska kopiera det instalerade programmet till program mappen så bara står det still och det står kopierar. går inte ens avsluta kopieringen eller raderingen. då står det stoppar kopiering/radering i all evigeht.

Allt kan hända när det gäller datorer, oavsett fabrikat. Provade du mitt förslag?

  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-11-29 08:32

japp ja provade ditt förslag=)
och det fungerade TACK!!

1
Bevaka tråden