Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer det en ny Mac Mini 2012?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tror ni att det kommer att komma en nya Mac Mini året 2012 eller kommer det att dröja?!?!
Med tanke på att det kommer att komma en Ipad 3 nästa vår, en Iphone 5 nästa sommar plus en och annan Mac Air- Pro datorer

Flyttade tråden från "Apple TV", där den inte alls passar - till "Aktuella rykten", där den passar lite bättre.

Tänk på var ni lägger era trådar!

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-24 10:22

En ny MacMini kommer i genomsnitt varje år. Det har gått c:a 5 månader sedan senaste uppdateringen så kring Juni tror jag vi kan se en ny. Ivy Bridge är väl planerad release våren 2012 så troligen hoppar Mini:n på det tåget när det kommer.

Eventuellt ser vi en performance-bump strax efter jul likt det MacBook Pro fick men jag skulle inte tro allt för mycket på det och det handlar om ett antal % snabbare CPU / GPU i bästa fall.

är det värt att vänta tills juni och köpa en mac mini då eller kan man lika gärna köpa en nu?
(ska ha den som server)

ska väl tillägga att jag redan beställt en, men då jag läste att det snart släpps en ny så blev jag fundersam på om jag kanske ska avbeställa och vänta in nästa modell..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-21 07:11

Som alltid, det beror på hur bråttom du har. Behöver du den nu, köp. Kan du vänta, vänta. Ingen av oss vet när nästa modell kommer, men det kommer en. Om det blir juni eller inte får framtiden utvisa.

Jag tror den största skillnaden mellan 2011- och 2012-modellerna är Ivy Bridge och USB3. Apple kanske också skrotar det extra integrerade grafikkortet för att Intels integrerade grafikkort har blivit betydligt snabbare.

Mac Mini använder Dual Core laptopprocessorer och Intel släpper Ivy Brige-modellerna 3 juni och en vecka efter arrangerar Apple WWDC.

1
Bevaka tråden