Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla laptopen till iMacens skärm, och vidare till projektor?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill göra följande: På en datorarbetsplats (på ett universitet) ska man kunna använda en iMac som står där precis som vanligt, eller så kopplar man in en egen laptop och använder iMacen som extern skärm (Target Display-läget). Samtidigt vill jag i båda fallen kunna visa iMacens skärm på en projektor. Går det?!

Nya iMac 27" har ju två Thunderboltportar. Jag vet att man kan koppla en laptop till den ena porten och ha iMacen som extern skärm (Target Display-läget). Frågan är om man då kan koppla den andra porten till en projektor och visa iMacens skärmbild dvs den som ursprungligen kommer från laptopen? Jag vill förstås att iMacens "egen" skärm istället visas på projektorn så snart man går ur "Target Display"-läget/rycker ur kabeln från laptopen. Rent praktiskt skulle denna andra port ständigt vara kopplad till projektorn medan den första porten endast skulle användas då man kopplar in sin laptop.

Hittar inget på nätet om detta men jag är kanske dålig på att leta(?)

Ingen som har en susning om detta...?!

1
Bevaka tråden