Är det värt att köpa en MacBook Pro 13 (early 2011) på Mediamarkt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-11-21 13:37

Hej. Har sett att Mediamarkt har Macbook Pro 13" av den tidiga modellen som släpptes i år. Den med i5 cpu på 2,3 ghz och 320 Gb hdd. De har klämt in 8gb ram i den. Priset är 7990:-.

Det jag kan se skiljer på den senaste modellen är 2.4 ghz och 500gb hdd. Antar att 100 mhz inte spelar så stor roll.

Någon som har några tankar om att köpa en utbytt modell???

Detta pris gäller bara i dag Måndag så jag uppskattar snabba svar.

Sen är detta skrivet på mobil så att det kan finnas lite stavfel och små bokstäver där det borde vara stora osv. Hoppas ni ar överseende med detta.

/Jonas

• Medlem
  • Lund
  • 2011-11-21 13:41

KÖP! Det är en bra dator till ett bra pris. Min syrra har just i5-modellen och är svinnöjd. Själv har jag i7-modellen av early 2011 13" MBP. Kör på alltså!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-11-21 13:45

Jag var själv ute efter i7 modellen men nu är ju priset så bra så jag måste nog köpa den.

Han en bekant som jobbar på en Apple åf i Karlstad som slår ihjäl mig om jag handlar på MM.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-21 13:49
Ursprungligen av sjoden:

Jag var själv ute efter i7 modellen men nu är ju priset så bra så jag måste nog köpa den.

Han en bekant som jobbar på en Apple åf i Karlstad som slår ihjäl mig om jag handlar på MM.

Mycket bra pris. Om din bekanta vill att du ska köpa av han, kan han väl betala mellanskillnaden.

• Medlem
  • Lund
  • 2011-11-21 13:53
Ursprungligen av sjoden:

Som ihjälslagen har du ju inte så stor nytta av en dator. Själv köper jag alltid från Applestore.se och det är av två skäl. Det första är att jag har 10% rabatt och det andra är att skulle någonting krångla, så är det bara Apple man behöver ha kontakt med, och inte någon mellanhand, som jag kan tänka mig MM mfl. blir om någonting inte funkar och måste skickas på reparation. Hade dock endast priset varit avgörande så hade jag ändå övervägt MM, i synnerhet som du får 8 GB redan från början.

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-11-25 23:31
Ursprungligen av Korsriddaren:

Som ihjälslagen har du ju inte så stor nytta av en dator. Själv köper jag alltid från Applestore.se och det är av två skäl. Det första är att jag har 10% rabatt och det andra är att skulle någonting krångla, så är det bara Apple man behöver ha kontakt med, och inte någon mellanhand, som jag kan tänka mig MM mfl. blir om någonting inte funkar och måste skickas på reparation. Hade dock endast priset varit avgörande så hade jag ändå övervägt MM, i synnerhet som du får 8 GB redan från början.

Var du än köper din Applepryl kan du alltid vända dig direkt till Apple eller närmaste APR för service, no question asked, just brilliant service....

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar.

/Mod

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-11-21 15:36

Inte mycket att tveka på om man ändå hade tänkt köpa en, även om den inte är lika kraftigt bestyckad.

Antar att detta inte gäller alla MediaMarkt? I Lund annonserar de inte om det iaf. Jag står i begrepp att uppgradera från min Mid 2010 med 2,66 Ghz Core 2 Duo med 8 GB minne och 750 GB HDD, men jag hade tänkt mig den med i7-processorn. Usch, nu blev det jobbigt. Ska man vänta till nästa år och se om de kommer med en ny tunnare? Denna är trots allt den 2:a jag har som är till utseendet identiska. Skulle vara roligt om den 3:e hade lite nytt även till det yttre.

1
Bevaka tråden