Kan jag skriva ut flera filer utan att öppna dem?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sökte, hittade inget...

Jag har ett flertal filer som jag vill skriva ut men jag tycker det är så himla jobbigt att behöva öppna vartenda en i Preview eller Pages, beroende på filtyp, o trycka "bulle + P" på vartenda en. Finns det något enkelt sätt att skicka allihop till skrivarkön UTAN att först öppna dem i sitt respektive program?

Om det är beroende på skrivare så är min skrivare en Canon MP990

Kanske inte det smidigaste sättet, men jag tror att det går att öppna print-kön (System preferences -> Print & Scan -> Open print queue) och sedan bara dra-och-släppa flera filer samtidigt i körutan. Har för mig att jag gjort det något gång - de öppnas visserligen i respektive program så att du får upp en print-dialog-ruta, så det blir nog ändå ett klick per fil..

Annars bör det vara relativt enkelt att göra ett automator-script också. Starta Automator, välj application, lägg till action "Get specified finder items" samt "print finder items".. Klart. Då bör den skriva ut filer du drar/släpper till den.

Yay, absolute greatness!

Jag testade idén med Automator o det funkar alldeles prima.

Tackeli tack tack

Kul att det fungerade (inte testat det själv )!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-21 23:49

Man kan lägga ett alias av sin skrivare på Skrivbordet, och bara dra dokumenten till den....

Ursprungligen av kenjon:

Man kan lägga ett alias av sin skrivare på Skrivbordet, och bara dra dokumenten till den....

jo det kan man iofs också men jag har dolt mitt skrivbord - ikonerna ligger bakom skrivbordsbilden

Jag har min skrivare i sidomenyn i Finder, fungerar jättebra.

1
Bevaka tråden