Scanna trådlöst via Airport Express-ansluten skrivare?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-19 14:05

Hej,
Jag har just fått hem min Samsung SCX-3200-multifunktionsskrivare och kopplat in den på min ena Airport Express (som är tillagd till den första AE:n som fungerar som router).

Att skriva ut trådlöst från min MBP går utmärkt.

När jag sedan via den medföljande Samsung-programvaran ska scanna (trådlöst) står det "Scanner device is not responding".
Med USB-kabel fungerar det.

Finns det något sätt eller något program som gör att man kan scanna trådlöst via AE:n?

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-11-19 19:54

Att scanna trådlöst fungerar enbart om du kopplar in den på nätverket med nätverkskabel eller trådlöst. Inte om du kopplar den till en skrivarserver (Express) på nätverket via USB.

Nej, Airport Express har inte stöd för den funktionen. Den är bara en skrivarport på nätverket, inte en extern USB-port om du förstår skillnaden.

Vill man ha den funktionen hos Samsungs skrivare får man kolla på dem med ett W efter modellnamnet, t.ex. SCX-3205W

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-20 18:53
Ursprungligen av suddgummi:

Vill man ha den funktionen hos Samsungs skrivare får man kolla på dem med ett W efter modellnamnet, t.ex. SCX-3205W

Och jag som lät bli att betala merpriset för W-modellen just för att jag trodde AE:n skulle sköta det som jag tänkt.. Alltid blir nåt fel hur noggrann man än tror man är.. Men jag får köpa en lång USB-kabel helt enkelt.

1
Bevaka tråden