Mail försvinner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har ett stort problem... två gånger har det hänt nu. När jag öppnar min Mac mail och den söker efter nya meddelanden så försvinner alla meddelanden från en dagen innan samma dag, i senaste fallet från igår och idag. De finns inte i papperskorgen eller i någon annan mapp. Jag har Exchangeserver, inte POP server, så de tankas inte ner på ngn annan enhet. De försvinner från alla enheter, dvs dator, telefon och iPad. Jag har riktig panik, är egen företagare och vet inte vad detta kan vara.

hoppas att någon kan hjälpa mig!!!!!????:confused:

//Lotta

• Medlem
  • Lund
  • 2011-11-18 23:25

Vad säger din leverantör/webhotell om det hela?

De hänvisar till popserver, mm, men det har jag ju inte... De säger att de inte kan hitta malilen någonstans. Har inte fått tag i dem än gällande den andra gången det hände.

Och vilka inställningar har du i telefon och iPad?

Kan det vara så att du raderar mejlen där, och därmed även raderar dem från servern?

Jag har nämligen själv lyckats med det ett par gånger - att radera i telefonen, och vips så är det borta även från jobbdatorn.

Senast redigerat 2011-11-19 09:14
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och vilka inställningar har du i telefon och iPad?

Kan det vara så att du raderar mejlen där, och därmed även raderar dem från servern?

Jag har nämligen själv lyckats med det ett par gånger - att radera i telefonen, och vips så är det borta även från jobbdatorn.

Jag har inte raderat något medvetet och det konstiga är att det bara är en hel dags mail som försvinner, inga andra mail...

Vissa Exchange-servrar tillåter även att man kör POP. Är du helt säker på att du inte har någon dator, eller annan enhet som du råkar ha ställt in på POP som därmed raderar mailen när den hämtar? Låter iofs lite konstigt att den inte skulle tömma hela brevlådan då. Det låter lite skumt. Antar att du har hosted Exchange. Vilken leverantör? Jag hade GNS tidigare och av och till kunde hela adressboken och alla mail bara försvinna för att dyka upp igen nästa dag.

1
Bevaka tråden