Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa ny kategori i iTunes?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har sorterat min media i iTunes genom att lägga filmer i kategorin "Filmer" och serier under "TV-program". Kan man skapa en ny kategori i biblioteket för att exempelvis lägga musikvideor i kategorin "Musikvideo"?

Tacksam för svar!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-11-17 13:45

Högerklicka på filen,visa info.
Där ska du kunna ställa in om det är en musikvideofil och få fram den kategorin.

Tack för svaret!

gjorde som du skrev: högerklickade på filen när den ligger i itunes, i filmer, därefter visa info->alternativ->medityp->musikvideo. Efter sista inställningen försvann filen från "filmer". Dessutom finns inget alternativ som heter Musikvideo när jag går in på inställningar i itunes.

Ursprungligen av alex126:

Tack för svaret!

gjorde som du skrev: högerklickade på filen när den ligger i itunes, i filmer, därefter visa info->alternativ->medityp->musikvideo. Efter sista inställningen försvann filen från "filmer". Dessutom finns inget alternativ som heter Musikvideo när jag går in på inställningar i itunes.

Musikvideor hamnar bland musiken, under rätt album. Sen har du en smart playlist till vänster som heter Musikvideor, där ligger de. En egen "kategori" som du talar om kan man mig veterligen inte skapa.

Tack för svaren!

Har lyckats lokalisera filerna i musikkategorin. Synd att det ej går att skapa en "egen" kategori för musikvideor i biblioteket.

Ha det bra!

Det fanns en sådan förr, i äldre versioner av iTunes, men den ersattes för ganska länge sedan av det nuvarande systemet med en Smart Playlist.

1
Bevaka tråden