Lion clean install från DVD?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej , jag tänkte göra en ren installation av Lion på en Mac Pro 4.1.
Jag passade på att bränna ner en Lion install DVD när jag uppdaterade min iMac så för att slippa installera först snow och sedan Lion på min Mac Pro 4.1 borde det rimligtvis gå att installera Lion direkt på en formaterade HD från min Lion DVD ?
Är det någon som testat detta ? Är det någon whatsoever drawback på detta förfarande ?
Vad jag förstått skall man kunna boota från Lion DVD och komma åt skivverktyget "som vanligt".

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-11-16 23:45

Ja man kommer åt skivverktyget.

Har inte bränt ut på skiva utan har det istället på USB-pinne.

Ursprungligen av Firechild:

Hej , jag tänkte göra en ren installation av Lion på en Mac Pro 4.1.
Jag passade på att bränna ner en Lion install DVD när jag uppdaterade min iMac så för att slippa installera först snow och sedan Lion på min Mac Pro 4.1 borde det rimligtvis gå att installera Lion direkt på en formaterade HD från min Lion DVD ?
Är det någon som testat detta ? Är det någon whatsoever drawback på detta förfarande ?
Vad jag förstått skall man kunna boota från Lion DVD och komma åt skivverktyget "som vanligt".

Det är inga problem att installera Lion direkt från DVD. Däremot skulle jag säga att det är ett allmänt tips att köpa ett usb-minne och lägga över hela installationsprogrammet på. Det är en aning mer driftsäkert eftersom DVD-skivor lätt kan bli repiga och oanvändbara.

När det gäller Disk Utility så är det inga problem att komma åt från Lion DVD.

1
Bevaka tråden