Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Lion i App Store - hur går uppgraderingen till?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Har köpt på mig en beg. MBA som innehåller SL som version och funderar starkt på att göra ett inköp utav Lion i iTunes.
Men eftersom jag ej innehar någon extern cd/dvd-läsare lär jag ställa frågan här.

Efter ett köp i iTunes hur går processen till för att uppgradera?
Behöver man alltså någon usb-sticka eller cd/dvd-läsare, eller sköts allt direkt från datorn utan behov av någon extern media (cd/dvdläsare/usb-sticka)?

Frågar detta innan så jag inte råkar sitta på ett exemplar av Lion och sedan ej kan installera det pga ingen usb-sticka/extern cd/dvd-läsare.

Ursprungligen av Muffins85:

...göra ett inköp utav Lion i iTunes...

Du kan inte köpa Lion i iTunes Store. Du köper det i Mac App Store. Det är två olika saker.

Ursprungligen av Muffins85:

...Behöver man alltså någon usb-sticka eller cd/dvd-läsare...

Nej.

Ursprungligen av Muffins85:

...eller sköts allt direkt från datorn utan behov av någon extern media (cd/dvdläsare/usb-sticka)?

Ja.

Tack för svaret.
Skrev dock ingenstans om iTunes Store. Framgick kanske inte så bra att jag menade iTunes-applikationen där Mac App Store även finns.

Ursprungligen av Muffins85:

...iTunes-applikationen där Mac App Store även finns.

Nej, Mac App Store är en egen applikation - den finns inte inne i iTunes-applikationen.

Du kan köpa appar inne i iTunes, men bara till iOS, inte till Mac OS X.

Edit:
Har justerat trådens rubrik - ändrat iTunes till App Store. /Mod

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-16 18:57

Det installeras direkt från Mac App Store - du behöver ingen usb-sticka eller cd-/dvdläsare.

1
Bevaka tråden