Google erbjuder opt-out för Wifi plats-databas...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Keep Your Wi-Fi Network Out of Google’s Location Server
Google says it has explored different approaches for opting-out access points from its Location Server and thinks it has found a method that has “the right balance of simplicity as well as protection against abuse.” The method involves modifying your wireless network name so that it ends with “_nomap”. So for example, if your SSID is “My Network”, you will need to change it to “My Network_nomap”.

Once you’ve changed your network name, next time a user’s device sends information about your Wi-Fi access point to the Location Server, Google will note the “_nomap” tag and remove the access point from its records. If you need more help with changing your Wi-Fi network name, Google has this useful help article.

The company believes this approach will help Wi-Fi networks owners to protect against others opting out of Google’s Location Server without the owner’s permission. Google also hopes other location providers will adopt the “_nomap” string universally in the future."

Så, man hamnar med i location database med sitt SSID på sin router/modem, men det tas inte med om man lägger till _nomap.

Google offers opt-out for Wi-Fi location database | Macworld

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-16 19:30

Va? Så jag måste välja ett annat namn på mitt SSID bara för att inte komma med? Det verkar sjukt. Om jag var tvungen att lägga till något för att vara med, skulle jag acceptera det, men att tvinga mej ändra för att inte vara med.... knäppt!
Kan man se någonstans om man finns med?

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-11-16 19:32

De ska f*n erbjuda opt-in, jag ska inte behöva ändra mitt nätverksnamn för att det inte synas på någon lokaliseringstjänst.... Sjukt respektlöst av Google

Ja, det där låter helt galet.

Hur tänkte Google där egentligen (förutom att man räknar med att ingen kommer att ändra..).

1
Bevaka tråden