• Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-11-15 14:55

En kompis har strul, han skriver så här:
(skärmen blev plötsligt brun)

Edit: Early 2008 ska det vara, skrev fel.

Citat:

Var mitt inne i en Starcraft 2 match men hurvida det spelar är grafiskt tungt vette fan… Kör alla inställningar i spelet på Low eller Medium.

Har mer eller mindre konstaterat att det är något fuffens med grafikkortet. Kan vara så att överhettningsskyddet inte vill vara med och det är därför som skärmen blir svart innan man kommer in i OS X. Har satt i OS X installationsskivan och kunnat köra en diskkontroll med ett fungerande grafikkort och reparerat behörigheter men längre än så kommer jag inte. Har också resettat PRAM och det fungerade men problemet kvarstår. Jag kommer inte in i OS X…

Kan prova att köra en total ominstallation men jag tror ändå att skärmen kommer bli svart under installation och med andra ord kommer hela skiten att vara bortkastad tid.

Här är det billigaste alternativet jag funnit för ett nytt grafikkort, som finns i lager: Video Card nVidia GeForce 8800 512MB GDDR3 for iMac (24-inch Early 2008) 661-4664 - NEW - $499.00 Är inte särskilt sugen på att lägga 4000 - 5000 kr på att få grafikkortet utbytt och så visar det sig att det är "logic board", som kostar $1349 som billigast att köpa från staterna (finns inte på ebay) som är sönder….