Leveranstider för fotoböcker

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 18:25

Hur lång tid tar det ungefär att få en fotobok från Apple Store nuförtiden ?

Ca 3-5 dagar tog det när jag beställde bok åt farsan.

(Förmodar att du menar en sådan som man beställer inifrån Apples iPhoto)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 19:48

Inifrån Aperture, men det skall väl inte vara nån skillnad.

Tack, då kan jag fila lite till på den utan att känna julpanik.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-14 20:10

Beställde från Aperture torsdag -> leverans tisdag. Levererades av UPS.

OT: Tog hardcover och är riktigt nöjd med bokens kvalité, ska bli julklapp här också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 20:36

Lite försent (när jag letade fraktkostnader) hittade jag faktiskt info hos Apple:
Apple Print Products - Apple Store (Sverige)
Att det står "Frankrike" och "Storbritannien" ger ju inget större förtroende. Men paketet skall väl åka runt lite innan det levereras till mig.

passa dig för att skicka i gåva till föräldrar, de kan få svårt hämta ut godset
(Alltså att leveransadressen är direkt till den som skall ha boken...)

Adressetiketten hade fält som satt i lite fel ordning, kombinerat med amerikaners sedvanliga
salongskorkade sätt att tro att de är de enda på planeten......

Detta gjorde att boken kom till mina Pärons adress (3 mil utanför GBG i skärgården)
men med MITT namn på. Men till deras postutlämningsställe (Statoiltappen)....
De fick inte hämta ut varan utan jag fick åka ut till öarna
(2,5 timmar tur och retur) enbart för att lösa ut ett paket och åka 300m till pappa och lämna...

Så, skicka bok till pappa i Svappavaara kan ju bli LIIIIIIIIITE jobbigt då....om du bor i Malmö.....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-15 06:52

Tack för tipset, men det är min första fotobok så jag är väldigt nyfiken själv på hur den kommer att se ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-15 20:26

Det är ingen panik, ville mest kolla om det var dagars eller veckors (som det tydligen varit förr) leveranstid. Nu är den nästan, nästan, nästan klar och jag skall bara korrläsa några gånger innan jag beställer.

Att ha bildbibliotek, redigering och boklayout i samma program är väldigt smidigt. Jag kollade på ett annat program och det blev väldigt bökigt så fort jag ville ändra nåt (ändra i iPhoto/Aperture och exportera igen, eller ändra i fotoboksprogrammet och inte få ändringarna i fotobiblioteket.)

Ursprungligen av oskard:

Det är ingen panik, ville mest kolla om det var dagars eller veckors (som det tydligen varit förr) leveranstid. Nu är den nästan, nästan, nästan klar och jag skall bara korrläsa några gånger innan jag beställer.

Att ha bildbibliotek, redigering och boklayout i samma program är väldigt smidigt. Jag kollade på ett annat program och det blev väldigt bökigt så fort jag ville ändra nåt (ändra i iPhoto/Aperture och exportera igen, eller ändra i fotoboksprogrammet och inte få ändringarna i fotobiblioteket.)

Låt någon annan korrläsa med! Ofta missar man för att man är "hemmablind"...

Såg senast idag en hel spårvagnssida med "Side Road Challanges", kanske skulle vart "Side Road challenges"...

Pinsamt med felstav i reklam...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-26 21:43

Ja, det här blev ju totalt fiasko.
Aperture slutför inte uppladdningen, ett inte helt ovanligt problem tydligen om man kollar Apples supportforum. Ett dussin försök, några tusenlappar reserverade på kreditkortet (fast det lär väl fixa sig automatiskt).

iPhoto då, kanske? Som jag måste boota i safe mode för att det inte skall krascha när jag skapar boken. Inte heller det ett ovanligt problem tydligen.

Jag känner mig en rätt missnöjd. Kanske bäst jag inte gör något just nu.

1
Bevaka tråden