Digital City i Göteborg?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2011-11-14 12:11

Ser att dom säljer MacBook Air lite billigare än alla andra återförsäljare. Någon som har erfarenhet av dom?

Det som gör mig lite misstänksam är ett dom bara har mobilnummer och en Yahoo mailadress.

Ett nytt KameraExperten så här inför jul? Jag anklagar dom inte, men jag är nyfiken på om allt är ok då jag är på jakt efter en MacBook Air.

Digital City

MacBook Air 11,6" i5 | Göteborg | Blocket

Perfekt att dra igång en till Kameraexperten inför julhandeln.

Stay away, det där är scam.

Butiken finns på riktigt iaf, jag har sett den när jag har hälsat på folk i trakten.

Ursprungligen av irrelogical:

Butiken finns på riktigt iaf, jag har sett den när jag har hälsat på folk i trakten.

Säker? Harald Hjärnesgatan 15.
[ATTACH="CONFIG"]31106[/ATTACH]

Ursprungligen av keptang:

Säker? Harald Hjärnesgatan 15.

Jepp. Dom bilderna uppdateras inte lika ofta som dom byter hyresgäster. Vilket man kan se som ett varningstecken...

• Avstängd
  • International user
  • 2011-11-14 13:14

Fysisk butik är ju ingen garant för att det inte är en bluff. Så var det ju i Kameraexperten fallet. Jag är tveksam till att man kan sölja en MacBook Air till ett pris nästan 1700:- under AppleStore priset. Så mycket marginal finns det inte.

Kanske man kombinerar Läsk & Tobak med att försöka sig på bedrägerier på nätet.
Jag tror det är olika personer bakom Digital City och den tobaksbutiken (som fortfarande är aktivt enligt nedan).

Verksamhet & Status - Bekir & Murat Handelsbolag

Butiken finns och ligger mot parkeringen så syns inte på kortet! Jag var där och köpte en Macbook Pro i7 för 13.000:- för två veckor sen och dom är helt legitima och lämnar garanti på sina grejer. Han i butiken var trevlig men dom sysslar mest med PC och tillbehör och har så där koll på Mac.

Ursprungligen av source66:

Butiken finns och ligger mot parkeringen så syns inte på kortet! Jag var där och köpte en Macbook Pro i7 för 13.000:- för två veckor sen och dom är helt legitima och lämnar garanti på sina grejer. Han i butiken var trevlig men dom sysslar mest med PC och tillbehör och har så där koll på Mac.

Den ligger här alltså?
[ATTACH="CONFIG"]31109[/ATTACH]

Konstigt då det enligt andra personer inte fanns något där för 2v sen.
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1060168-ok-har-kommer-nasta-digital-city/#post11604212

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-15 01:40

Okey jag trodde att enbart Apple och dess trogna återförsäljare lämnar garanti på sina egna datorer utifrån serienummret på datan, men vad vet jag.

hmmmm är du nöjd med ditt köp, så inte mycket mer att diskutera.

Men många frågor väcks dock i mitt huve, men jag lämnar det här än.

• Avstängd
  • International user
  • 2011-11-14 15:43

Där ser man

yes dörren till vänster.

Digital city, tillåt mig asgarva.

Mera Som Digital Etta-med-kokvrå ju....

Som vanligt någon som lockar med priser som är för bra för att vara sanna.
Utan fasta telefoner ens - och med yahoo-adresser, inhysta i en korvmoj ....

Sedan skickar man iväg ngn Nisse med näst intill noll inlägg att ta dem i försvar på forumet när de ifrågasätts.

Var och en gör som den vill, men lägga sina surt skattade lönepengar hos dem för att få en dator lite billigare låter ju förbannat risky.

Sweclockers har startat tråd,
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1060168-ok-har-kommer-nasta-digital-city/

EDIT: Vad är de ute efter? Starta-eget-bidraget eller?

Senast redigerat 2011-11-14 20:32

Märkligt att man inte har något i lager när man mailar och vill köpa över disk.

Och den usla svenskan i mailen ska vi inte prata om.

Du source66 som har varit där och köpt en dator (vad nu Macbook Pro i7 är för dator), vad heter företaget? Finns inget förutom Läsk och Tobak på den adressen.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-14 19:42

Ett företag som finns i de lokalerna som visas på bilden skulle jag inte köpa en dyr dator av, även om det var en kraftig rabatt.

Ursprungligen av joakimo:

Ett företag som finns i de lokalerna som visas på bilden skulle jag inte köpa en dyr dator av, även om det var en kraftig rabatt.

Knappt köpa GP och en chokladkaka ens, absolut inte Pizza

Ursäkta men jag tar ingen i försvar! Det finns en liten butik där å har varit inne handlat där utan några problem.
Butiken syns inte på på bild men den finns om än dock liten.

Ursäkta men jag tar ingen i försvar! Det finns en liten butik där å har varit inne handlat där utan några problem.
Butiken syns inte på på bild men den finns om än dock liten.

ok, här kommer nästa.. Digital City - Sidan 2 - Konsumenträtt - SweClockers.com

Hur går detta ihop?

Oregistrerat mobilnummer, och yahoo-mailadressen, det räcker för mig. Skulle aldrig handla något där.

1
Bevaka tråden