Byta skärm på iPhone 4 i Köpenhamn?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Någon som vet om det finns en verkstad i Köpenhamn som kan byta framsida på min iPhone 4 när jag befinner mig där i slutet av nästa vecka?

Annars så får det bli i Stockholm om tre månader när jag är där, så man slipper vara utan mobil i några dagar.

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

Ursprungligen av RoggaBoy:

Hej,
Någon som vet om det finns en verkstad i Köpenhamn som kan byta framsida på min iPhone 4 när jag befinner mig där i slutet av nästa vecka?
Annars så får det bli i Stockholm om tre månader när jag är där, så man slipper vara utan mobil i några dagar.

Kom ihåg att du bryter eventuell garanti om du gör detta.

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-13 12:14

Ta tåget till Malmö och gör det hos iphonefix.se istället.

de vet jag!

Jag har redan bytt framsida en gång så garantin är redan bruten.

Nej, jag ska vara i Köpenhamn därav resan dit, skulle jag åkt till Malmö så hade jag flugit dit. Jag ska tillbringa alla dagar i Danmark så kan inget göra i Malmö.

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-13 20:17

Jag har redan bytt framsida en gång så garantin är redan bruten.

Nej, jag ska vara i Köpenhamn därav resan dit, skulle jag åkt till Malmö så hade jag flugit dit. Jag ska tillbringa alla dagar i Danmark så kan inget göra i Malmö.

Syftade mer på att det tar 20min med tåg till Malmö och är lite "säkrare" att göra det i Sverige.

• Medlem
  • Lund
  • 2011-11-13 20:37
Ursprungligen av zappee:

Syftade mer på att det tar 20min med tåg till Malmö och är lite "säkrare" att göra det i Sverige.

Varför skulle det vara säkrare att göra det i Malmö, jämfört med København?

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-13 21:45

Bl.a. så har du ett bättre konsumentskydd.

• Medlem
  • Lund
  • 2011-11-14 00:27
Ursprungligen av zappee:

Bl.a. så har du ett bättre konsumentskydd.

Största skillnaden är att man har två års reklamationsrätt och inte tre som i Sverige. Om ts vill läsa mer om danskt konsumentskydd, så kan jag rekommendera nedanstående sajt.

Købeloven gælder også ved nethandel - forbrug.dk

• Medlem
  • Lund
  • 2011-11-13 20:06

Tack för tipsen, och även om de hår snabbt över till Malmö så anser jag att man kan göra det minst lika bra i Köpenhamn, och varför skulle det inte vara lika säkert?

750kr

750SEK fick jag betala och vänta ca 30 minuter så fick jag ny framsida på iPhone 4. 1-års garanti också, jämfört med här hemma 1400kr för samma byte. Hittade verkstaden en bit från hotellet vi bodde på av en slump, och dom hade tid för mig.

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-26 12:43

750SEK fick jag betala och vänta ca 30 minuter så fick jag ny framsida på iPhone 4. 1-års garanti också, jämfört med här hemma 1400kr för samma byte. Hittade verkstaden en bit från hotellet vi bodde på av en slump, och dom hade tid för mig.

Bara glaset då eller digitziern också?

skärm + LCD

Skärm + LCD byttes i Köpenhamn, precis som i Sverige. Har då inte bytt mer än så någongång utan bara få bort sprickor.

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-27 17:49

Skärm + LCD byttes i Köpenhamn, precis som i Sverige. Har då inte bytt mer än så någongång utan bara få bort sprickor.

Ok, då var det VÄLDIGT billigt!

1
Bevaka tråden