Glapp eller vad? Skärmen slocknar på iBooken.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag fäller upp locket på min vita iBook 500 från vila, vill inte skärmen tända sig.
Bara i vissa lägen tänder den sig.
Inte i det vinklade läge jag brukar vilja ha den.

Tidigare hände det att skärmen bara slocknade när jag jobbar, och jag får vicka på locket lite för att den ska lysa upp igen.
Men nu ikväll är den riktigt besvärlig, bara om jag pressar locket bakåt på gränsen till vad jag vågar pressa, så lyser den.
Håller jag kvar den där ett tag så funkar det.
Efter några minuter går det att röra den någorlunda i alla lägen utan att den slocknar.
Men det känns inte OK, verkar som det är glapp, eller dålig kontakt nånstans.
Som tur är har jag ett år kvar på AppleCare-garantin.
Det är väl säkrast att låta MacForum ta sig en titt på den.

Är detta ett vanligt fel på bärbara, att det "glappar" i locken så här?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-06 21:08

Jag börjar tvivla på kavliteten på iBook, alt fler av mina vänner och fellow 99mac folk (99mac folk är väll okså vänner?) har fått problem med skärmen på iBooken (samma som du beskriver). Om det är så at man måste ha Apple Care för att iBooken skal vara et säkert köp är ju inte maskinen direkt billig längre.

Funderer på att byta min ganska nye Dell mot en iBook (haft iBook modell dasslock innan) men jag vet ärligt talat inte om iBooken ger några fördelar för en som bara kör linux. Alt fungerer ju på dellen så skulle jag byta måste det vara för at hårdvaran är bättre... (designen är ju det).

Jag har samma fel på min iBook 600. (men ingen Apple Care tyvärr).

Faktum är att på precis varenda mac jag någonsin haft har det varit någon form av hårdvaruproblem. Men å andra sidan så har varje IBM Thinkpad jag haft funkat perfekt - alltid... Trist men sant...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-06 23:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Jag har samma fel på min iBook 600. (men ingen Apple Care tyvärr).

Faktum är att på precis varenda mac jag någonsin haft har det varit någon form av hårdvaruproblem. Men å andra sidan så har varje IBM Thinkpad jag haft funkat perfekt - alltid... Trist men sant...

Det är nog mest tillfälligheter som avgör vilka problem man får med sina burkar. Själv har jag aldrig någonsin haft service på en Mac. Från Classic, via IIfx och framåt. Nu har jag en gammal beige G3:a AV och en PowerBook 12".

1
Bevaka tråden