Vilken sorts utbytesenhet får man vid service?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare

Lämnade in min 4 då den strular lite och nu ska jag få en utbytesenhet så bara undrar det är ny utsida fast typ insidan typ processorn kanske någon annan haft eller har jag fel? sen undrar jag om de ens kollar och testar telefonerna eller om de bara byter ut dem direkt? tack för mig berätta gärna hur det gått för er när ni lämnat in dem hade inte ens ett kvitto på min kan jag tillägga haha

MVH Erik

1. Justerade rubriken, den gamla sade inte ett dugg vad tråden handlar om. Tänk på att sätta tydliga rubriker!
2. Flyttade tråden till rätt forumdel, tänk på var ni lägger trådarna!
3. Jag brukar inte racka ner på hur folk skriver, men ovanstående var faktiskt svårt att förstå. Vad betyder "undrar det är ny utsida fast typ insidan typ processorn"?

/Mod

Kämpade mig igenom din meningsuppbyggnad, men jag förstår vad du menar.

Det vet du inte, men även om du fått en renoverad iPhone så är den fortfarande lika bra som en ny.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-02 17:05

de kommer absolut att titta på om de får igång den och framför allt om det är något som inte skulle täckas av garantin (vätskeskada, tappade, etc) men vad jag förstått så lagar de inte iPhones utan byter ut dem.
om det sedan är en ny eller renoverad du får vet jag inte.

1. Inget repareras idag, men skakar bara fram en ny från Kina.

2. Jag fick min 3GS utbytt p g a spricka, och den jag har nu kom enligt serienummer från fabrik max 14 dagar tidigare. Att nån skulle haft den, lämnat tillbaka och att den skulle blivit lagad under den tiden tror jag inte är rimligt. Dock fick jag den inte i en iPhone-kartong utan i en brunlåda.

okok ledsen för den men var lite ivrig okok men tror ni att det dröjer ? har de inga på lagret eller liksom beställer de bara när nåt hänt? det som var fel var att knappen inte funkade från och till tog lång tid att ladda stängde av sig iallafall 1 gång om dag eller äpplet kom upp och var där en stund sen kom den igång igen sen en fråga till jag återställde ju aldrig den tror tom att jag var inloggad på facebook och spotify men mitt apple konto var ju i den. menar om jag inte kan ladda ner de apparna jag hade på den eller försvinner det från min gammla? tack ifall ni tar er igenom detta då jag är väldigt dålig på att skriva texter det är min svaghet inom svenska..

Säkerhetskopiera du den inte innan du lämna in den?

Allt du laddat ner med ditt Apple-id kan du ladda ner gratis igen. Men sparade filer finns inte kvar om du inte synkat med icloud.

Du får alltså inte tillbaka samma telefon, du får en annan (ny eller renoverad)

jojo det gjorde jag
okok
nejnej det vet jag men jag menar om mitt apple id finns kvar i min gamla telefon? eller hur försvinner det från den ifrån den? när de plockar isär den lr?

Ursprungligen av jaghetererik:

jojo det gjorde jag
okok
nejnej det vet jag men jag menar om mitt apple id finns kvar i min gamla telefon? eller hur försvinner det från den ifrån den? när de plockar isär den lr?

Skrotar dom den inte så återställer dom mjukvaran såklart. Vilket betyder att allt raderas från iPhonen du lämnade in, såklart.

Är du rädd att någon annan ska komma åt informationen på din mobil eller vadå?

haha nja lite kanske men jag tänkte mest på mitt apple id då jag fortfarande kan söka på det på min iPad fast den hittar ju ingen det är ju de jag tänker på ifall det kommer vara på?

haha nja lite kanske men jag tänkte mest på mitt apple id då jag fortfarande kan söka på det på min iPad fast den hittar ju ingen det är ju de jag tänker på ifall det kommer vara på?

Du behöver inte oroa dig för att ditt Apple ID ska komma i orätta händer.

Du måste ärligt talat lära dig och skriva, jag förstår INGET förutom "haha nja lite kanske"... Försökte verkligen förstå resten men det är enligt mig RIKTIGT svårt att förstå.

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-03 11:14
Ursprungligen av wilhelmsson:

Du måste ärligt talat lära dig och skriva, jag förstår INGET förutom "haha nja lite kanske"... Försökte verkligen förstå resten men det är enligt mig RIKTIGT svårt att förstå.

Visserligen är det något svårt att tyda men knappast så illa som du får det att låta.
Personen i fråga menar att han fortfarande kan logga in med sitt Apple-ID på sin iPad men kan inte se att hans information finns kvar/sparat där. Vidare undrar han om det alltid kommer att vara så.

Jag tror dock TS har missuppfattat det hela lite. Om du loggar in med ditt Apple-ID i iTunes (och du har säkerhetskopierat all din data sedan tidigare) bör du kunna återfinna all din information där. Du behöver således inte oroa dig över att varken dina filer ska vara borta eller att någon på Apples servicesställen ska stjäla ditt konto. De har mycket större auktoritet och möjlighet än så att en privatpersons konto ses som en räka i ett hav. Ta det lugnt och vänta din din nya telefon.

Ursprungligen av iPilot:

Visserligen är det något svårt att tyda men knappast så illa som du får det att låta.
Personen i fråga menar att han fortfarande kan logga in med sitt Apple-ID på sin iPad men kan inte se att hans information finns kvar/sparat där. Vidare undrar han om det alltid kommer att vara så.

Kanske överdriver, men min febriga skalle förstod inte iaf

ledsen igen för jag är en dålig skrivare. vill bara säga att telenor har varit väldigt snabba med mitt ärende. Lämnade in den i lördags, skickades på måndag, verkstaden fick den på tisdagen, undersöktes på onsdagen och fick reda på att det blev en utbytesenhet och idag skickades en enhet till min butik där jag lämnade in den så får hoppas att jag får den imorgon lite frågor om detta då.

Får jag den som när man får en ny telefon aktivering via iTunes menar jag är det IOS 5 på den tror ni? dessa var frågorna jag hade tack för att ni står ut med mig

MVH Erik

Får jag den som när man får en ny telefon aktivering via iTunes menar jag är det IOS 5 på den tror ni? dessa var frågorna jag hade tack för att ni står ut med mig

MVH Erik

Du kanske får iOS5, i så fall behöver du inte aktivera i iTunes. Men för att återställa från säkerhetskopia behöver du koppla in den i datorn och ansluta till iTunes.
På första sidan för iPhone kan du välja "synk via iCloud". Då synkroniseras din iPhone så fort du kommer hem till nätverket som din dator är uppkopplad på, alltså behöver du aldrig mer koppla in din iPhone till datorn.

Good luck

jo precis men hur säkerhetskopierar jag över det sen då om det är IOS 5? bara trott att man kunnat göra det när man kopplar in den första gången? eller ska jag bara återställa den och sen köra över det?

MVH Erik

Det kommer ordna sig för dig när du får telefonen, var inte orolig.

Du kan lägga tillbaka säkerhetskopian när du vill, när den är ny eller efter 15 år.

Okok tack

Hej

hämtat den nu och dom aktiverade den i affären kopplade in den hemma nu och skulle återställa säkerhetskopian från eriks iPhone men då står det att det inte går för programvaran är för gammal???

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-11-05 15:58

Då får du uppdatera, så löser det problemet.

det går ju inte kommer ju inte ifrån därifrån ?

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-11-05 16:22

Fortsätt i den andra tråden, det är jobbigt med samma fråga i två trådar.

Hej där,

Jag jobbar med iPhoneutbyten för en svensk operatör och vi byter bara ut till nya, oavsett om det är under garanti eller ej. Det är på ingång att byta ut diverse smådelar inuti, men endast delar som tar max 3,5-4 minuter att byta.

Alla trasiga enheter skickas till Apple där de repareras som "refurbished". Dessa (De lagade) distribueras sedan till hela världen, Apple Stores och servicecenters, det är alltså dessa vi byter till. Sådana som blivit "lagade".

Något oklart?

Nya?

Ursprungligen av JoakimJohansson:

Jag jobbar med iPhoneutbyten för en svensk operatör och vi byter bara ut till nya, oavsett om det är under garanti eller ej.

Eller refurbished?

Alla trasiga enheter skickas till Apple där de repareras som "refurbished". Dessa (De lagade) distribueras sedan till hela världen, Apple Stores och servicecenters, det är alltså dessa vi byter till. Sådana som blivit "lagade".

Känns som att vad som helst kan hända.

Hej där,

Jag jobbar med iPhoneutbyten för en svensk operatör och vi byter bara ut till nya, oavsett om det är under garanti eller ej. Det är på ingång att byta ut diverse smådelar inuti, men endast delar som tar max 3,5-4 minuter att byta.

Något oklart?

Ja, det du säger är oklart. Det byts till refurbished, inte nya.
Du säger nya i första meningen sen så säger du refurbished i andra meningen.

Vad gäller?

marcushedenstrom var snabbare.

Kan förtydliga ordet refurbished, då de defekta enheterna blir lagade med delar som är noga testade så är de enheter som är refurbished bättre (kvalitétsmässigt) än om man köper en från butik eller internet. Då dessa inte testas i lika stor skala i fabrik.

Alltså är refurbished i stort sett bättre än ny i kartong!

Kan förtydliga ordet refurbished, då de defekta enheterna blir lagade med delar som är noga testade så är de enheter som är refurbished bättre (kvalitétsmässigt) än om man köper en från butik eller internet. Då dessa inte testas i lika stor skala i fabrik.

Alltså är refurbished i stort sett bättre än ny i kartong!

Jag vet mycket väl vad refurbished betyder (återanvänd), framförallt när det gäller elektronik. Ny (från fabrik) är inte samma sak som refurbished, därav namnet.

Edit: lägger till en länk ifall ngn inte vet vad refurbished innebär; http://en.wikipedia.org/wiki/Refurbishment_(electronics)

En sak till, allt yttre byts givetvis ut. Det är de inre som testas noga för utbyte av defekta delar.

1
Bevaka tråden