Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa inläggen från bloggen på min portfolio

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag håller på och bygger min portfolio, ville bygga den "för hand" för att kunna bygga mer på sikt. Saker och ting funkar ganska mycket som jag vill, bara konstigt med bilderna i firefox.

Jag har min domän och mappen /blog där jag har min installation av wordpress, det ser hyfsat ut men jag har ju allt annat på root.
Så jag följde den här guiden: Thoughts on Design » Blog Archive » How to add recent Wordpress post exceprts on an external html page
efter tips från one.com där den här domänen ligger. Jag vill nämligen ha _endast_ streamen med _alla_ poster i ett kör, inga menyer, sidebars eller logotyper..

Jag har lyckats få med bilden och hela inlägget, yey. Men nu får jag bara ett inlägg antingen det första eller sista, så jag gissar att jag saknar en loop. Jag saknar även formatteringen och stylen på det hela, något ofantligt! Jag får inte ens UTF-8 på det hela utan det är fullt med frågetecken överallt.

Vet inte vad jag ska ta mig till härnäst. Om någon kan skicka mig i rätt riktning vore jag evigt tacksam!

<div id="blogg">
	
	<div class="img">
	<?php echo $blog_image; ?>:  
	</div>
	<div class="text">
	<?php echo $blog_date; ?>:  </div>
	
	<?php echo $blog_title; ?>   

	<?php echo $blog_content; ?>  
	<a href="<?php echo $blog_permalink; ?>">permalink</a>
	
	<div>
//get data from database  
$query = "Select * FROM wp_posts WHERE post_type='post' AND post_status='publish' ORDER BY id DESC";   
  
$query_result = mysql_query($query);  
$num = mysql_numrows($query_result);  
  
//close database connection  
mysql_close();  


//assign data to variables  
$blog_date = mysql_result($query_result, 0, "post_date");  
$blog_title = mysql_result($query_result, 0, "post_title");  
$blog_content = mysql_result($query_result, 0, "post_content");  
//$blog_permalink = mysql_result($query_result, 0, "guid"); //use this for 'p=11' format  
  
$blog_permalink = $blog_url . mysql_result($query_result, 0, "post_name"); //combine blog url, with permalink title. Use this for title format  
 

Ett annat sätt som kan vara enklare är att använda RSS-feeden.

<?php
$posts = simplexml_load_file('http://example.com/?feed=rss2')->xpath('channel/item');
foreach($posts as $post): ?>

<h2><a href="<?php echo $post->link; ?>"><?php echo $post->title; ?></a></h2>
<?php echo $post->description; ?>

<?php endforeach; ?>

Hm.. kanske, är det pålitligt då? Gillar mer idén att ta in det på "riktigt".
Det fattas bara en loop och en utf-8 för att den biten ska fungera, men det kanske är superkrångligt?

Nu testade jag i alla fall, men bilderna kommer inte med och stylen försvinner...dessutom kommer inte hela inläggen med, jag vill inte att man ska kunna klicka på länkarna heller, allt ska vara på samma sida.

Hur gör man?

1
Bevaka tråden