Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 15 (mid 2010) får svart skärm lite då och då

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-24 22:27

Tjena.

Skärmen slocknar men tangentbordet fortsätter lysa. Jag kan inte göra något för att få igång skärmen igen utan måste starta om datorn. Detta händer lite då och då. Ofta har jag App store igång eller ibland var det chrome men det är det enda jag lagt märke till och jag har inte gjort någon omfattande dubbel-blind studie på ämnet så det kan lika gärna vara slumpen.

Nån annan som har varit med om liknande? Vet att en del haft problem efter datorn varit i vila. Har också haft det problemet men det funkar nu utan att jag gjort något åt det vad jag vet. Det som återstår är ovan problem.

Tacksam för hjälp.

Japp, dom bytte skärm, kablage mellan logikkort och skärm, logikkort och skärm igen till slut så reklamerade jag och fick ny.

Den var alltså inne 3 gånger på grund av att skärmen antingen blev svart lite då eller då eller färgbågen då och då.. TIll slut slutade datorn starta, då reklamerade jag den.

Testa att skapa ny användare och använd den, uppstår problemet där med installera om osx, uppstår problemet fortfarande borde du lämna in den.

Såg artikeln precis! Bra grejer

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-10-25 19:48

Borde man installera uppdateringen i förebyggande syfte?

Kan väl inte skada?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-26 08:12

Har installerat den nu och ta i trä så har inte skärmen svartnat än. Men undrar vad uppdateringen gör egentligen? Bara den inte sänker prestandan...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-10-29 19:37

Undrar vad patchen gör för nåt?
Gissningsvis har det väl med Nvidiastrulet att göra, enda mjukvarulösningen som finns är väl att enbart köra på Intelgrafiken?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-10-29 21:38

Jag har också installerat patchen, ser dock ingen skillnad, vare sig bättre eller sämre.
Verkar inte ha gjort någon skada iallafall.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-10-31 18:15

Hjälpte inte, får fortfarnade svart skärm, där reset är enda utvägen.
Känns som det är smidigare att köpa en ny än att hålla på med frakt och krångel.

Åk in med den på en auktoriserad, då slipper du "allt krångel med frakt"

1
Bevaka tråden