Är det lönt att köpa en MacBook Pro efter nyår...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-24 17:42

...eller bör jag vänta tills mars och hålla tummarna för att de kommer att släppa en ny generation? Jag såg att de har smugit ut en mindre uppdatering, men jag tänkte mer på ett hopp till Ivy Bridge-processorer.

Jag sitter på en uppgraderad MacBook anno 2006 (4GB RAM) just nu och skulle helst vilja byta till en MacBook Pro så snart som möjligt, men om skillnaden mellan den nuvarande generationen och nästa blir markant kanske det kan vara värt att vänta ett par månader. Vad tror ni?

Flyttade tråden till rätt forumdel.

/Mod

Standardsvaret för alla sådana här trådar:
- Behöver du datorn nu, köp.
- Kan du vänta, så vänta.
Det är bara dina behov som kan styra.

Det kommer alltid komma något bättre.... Börja vela och du kommer aldrig bli nöjd. Dagens MBP är otroligt kraftfulla och snygga!

Kan du vara utan ett år så vänta. MBP är tjusig, men ändå rätt klumpig, och med CD/DVD samt mekanisk hårddisk. Blir kul att se vad de spottar ur sig framöver. Jag hade nog hoppat direkt på en Air dock.

Ville inte starta en ny tråd då denna var så pass fräsch, hoppas det är okej att jag använder den här!

Jag har planerat att köpa en macbook pro nu ett tag men i och med den förutspådda uppdateringen i oktober väntade jag tills nu. Dock verkar ju den "riktiga" uppdateringen komma i mars (med ivy bridge) så är det värt att vänta tills den? Tänker på den stora skillnaden mellan sandy- och ivy bridge.

Jag ska använda datorn till musik, allt ifrån insplening till "live användning" dvs att gitarren ska kunnas användas live med effekter i så nära real time så möjligt. Dessutom spelar jag ganska ganska mycket så grafiken känns viktig. Macbooken som finns nu räcker säkert för det jag vill men det är just det eftersom nästa version inte är så långt borta och den kan göra ganska stor skillnad för det jag vill göra med den.

Jag antar att den som finns nu och man kan inte hålla på att tänka "nästa kommer vara bättre" men nästa kommer ju snart och sägs vara mycket bättre... Borde jag slå till nu eller vänta?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-26 21:36

Om spel är viktigt och du ska ha en 13'' MBP eller Air bör du vänta. MBP 15'' och 17'' klarar i princip allt, och du kan köpa redan nu.

Ursprungligen av hampus.tagerud:

Ville inte starta en ny tråd då denna var så pass fräsch, hoppas det är okej att jag använder den här!

Jag har planerat att köpa en macbook pro nu ett tag men i och med den förutspådda uppdateringen i oktober väntade jag tills nu. Dock verkar ju den "riktiga" uppdateringen komma i mars (med ivy bridge) så är det värt att vänta tills den? Tänker på den stora skillnaden mellan sandy- och ivy bridge.

Jag ska använda datorn till musik, allt ifrån insplening till "live användning" dvs att gitarren ska kunnas användas live med effekter i så nära real time så möjligt. Dessutom spelar jag ganska ganska mycket så grafiken känns viktig. Macbooken som finns nu räcker säkert för det jag vill men det är just det eftersom nästa version inte är så långt borta och den kan göra ganska stor skillnad för det jag vill göra med den.

Jag antar att den som finns nu och man kan inte hålla på att tänka "nästa kommer vara bättre" men nästa kommer ju snart och sägs vara mycket bättre... Borde jag slå till nu eller vänta?

1
Bevaka tråden