Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan inte tömma papperskorgen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har en fil i papperskorgen som inte går att ta bort. när jag försöker tömma papperskorgen så får jag felmeddelande om att objektet inte kan tas bort för att det används. (och kan välja mellan stopp och fortsätt, men vad jag än väljer så ligger filen kvar i papperskorgen)

så hur får jag tagit bort detta från papperskorgen/datorn?

jag har provat att starta om datorn, har provat med batchmod (både unlock och ändra attribut).

tack på förhand!

edit: även provat att hålla inne shift+alt och bara alt osv vid tömningen, men detta hjälpte inte.
provade sedan att hålla inne cmd för säker papperskorgstömning och då "försvann" filen, men om jag förstått det rätt så tas inte filerna bort vid säker papperskorgstömning utan snarare bara skriver över dem med random data så att man inte ska kunna göra ett återtagande, och då med andra ord frigörs inget utrymme så att disken fortfarande är lika "full" som innan

Senast redigerat 2011-10-22 13:06
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-22 13:08

Vid en vanlig tömmning frigörs hårddiskutrymme i vanlig ordning. Utrymmet flaggas som ledigt och är fritt att skrivas över när ny data ska skrivas.

Räknas säker tömning som vanlig tömning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-22 13:17
Ursprungligen av tqila:

Räknas säker tömning som vanlig tömning?

Japp, den töms och utrymmet kan återanvändas.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-22 13:11

Testa att ladda ner Onyx. Där finns det en funktion för papperskorgstömmning.

Var vänliga sök innan ni startar nya trådar. Den här frågan har varit uppe måååååånga gånger tidigare.

kan inte tömma site:99.se - Sök på Google

Stänger här. Fortsätt gärna i någon befintlig tråd.

/Mod

1
Bevaka tråden