Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation och färdigställande

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har skaffat en ny MBP och tänke ge bort den gamla till min svärmor. Innan jag gör det vill jag naturligtvis rensa den på all min information etc.. Hittade OS X Lion: Om Lion Återställning, och jag behöver bara lite stöd..
Skall jag helt enkelt starta datorn med [kringla + R] och hämta om Lion? Någon som kan ge lite vägledning?

För ren installation

Kringla + R

Använd Disk Utility (Skiv verktyg) för att formatera disken.

Sedan installerar du.

Tråden flyttad till rätt forumdel. Detta är inte en MacBook-Pro-specifik hårdvarufråga.

/Mod

Fattar inte.. Måste jag hämta Lion en gång till?

Recovery-verktyget hämtar själva installationen från nätet ja.

Ngn som kan länka till en bra guide?

Samma som min länk

Hon som skall få datorn har ju inget Apple-ID. Måste jag använda mitt eller kan jag skapa ett nytt till henne och köpa om Lion?

Licensen säger att ett köpt Lion på Mac app store får ej lämnas över till annan part.

Men när det kommer till Lion i sig själv så när det väl är installerat frågar det inte efter något Apple-ID.
Med andra ord så kan man skapa ett nytt.

Men din svärmor kommer inte själv kunna installera om senare.

Så.. Om jag loggar in med det ID som jag själv använde när jag uppdaterade till Lion så kommer det att funka alldeles utmärkt? Sedan skapar vi helt enkelt ett nytt ID till henne.. Korrekt?

Korrekt.

Jag har precis installerat om Lion och jag följde den här guiden.

Funkade kanon

Ursprungligen av iTiger:

Jag har precis installerat om Lion och jag följde den här guiden.

Funkade kanon

Skall du vara sådan finns det ännu enklare.

Serial Serveur » Lion DiskMaker (US)

1
Bevaka tråden