Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken tom efter iCloud-synk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Börjar bli riktigt irriterad nu..

Synkade datorn inkl adressboken från min iMac till iCloud häromdagen. Allt flöt fint men en massa kontaktbilder saknades i adressboken på iCloud.com och i iPhonen. På datorn dock allt gott. Läste på lite om hur man skulle lösa det och hittade en tråd som rekommenderade exportering och därefter tömning av adressboken på datorn, bocka av synk, och därefter göra om från början. Gott så, problemet är nu bara att när jag ska lägga in backupen i adressboken på datorn visas kontakterna i ca 10 sekunder och försvinner sen helt. Oavsett om synk av kontakter är ibockad eller inte i icloud-inställningen. Försökte istället lägga in backupen direkt på icloud.com. Ett plus framkommer när jag drar in filen i den tomma adressboken men sen händer nada. Tomt på datorn, tomt i molnet och tomt på telefonen.

Doh. Nån som vet lösning?

Jag har precis samma problem. Men när jag startade Adressboken härom dagen var alla kontakter dubletter. Jag tog bort dessa. När jag vaknade dagen efter och tittade på telefonen var ALLA nummer bort. Så även på iCloud.com samt i datorn. Kan man på något sätt få tillbaka den senaste Time Machine-backupen eller om jag återställer telefonen till ett tidigare stadie i iTunes?

1
Bevaka tråden