Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla konton i Mail

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En gång i tiden när mail krånglade för mig raderade jag mitt gmail konto därifrån för att börja om från början. När jag sedan skulle lägga till det igen fick jag två. Mail fungerade igen och jag tar emot mail i skrivande stund, men under 'på min mac' finns ett 'gmail' konto(se bild) med ett antal mappar jag inte lagt dit. Den nedre envisas med att uppdateras varje gång jag får mail fast jag tar emot och sköter mina mail från kontot 'på min mac' Det nedre går inte att radera vad det verkar men jag är less på att ha två konton i min vänstermeny och att jag alltid behöver läsa mailen därifrån också för att få bort markeringar om nytt mail. Någon som vet vad detta beror på och hur jag kan få bort extrakontot?

tack

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-19 20:48

Är du säker på att du har ett GMailkonto under På min Mac? Det är inte bara Inkorgen som visas där?
Kolla under Mails Inställningar : Konton, där ser du vad som är konfigurerat, och kan radera det du inte vill ha.

Jag har varit under inställningar o kollat. De enda kontot där är gmail google IMAP

Mapparna du ser är ju imap mappar på servern. Logga in på gmail.com så ser du dem oxå.

Du kan ställa in någonstans vad som ska räknas som nya mail o visas i mail ikonen i docken.

Ok. Jag hittar ingen sån inställning varken på gmail eller i mail. Ingen aning hur jag ska göra?
tack!

I gmail: Inställningar(kugghjulet)->etiketter, välj vad du vill ska visas i IMAP.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-20 23:20

Under Inställningar : Konton : Avancerat : Prefix för IMAP-sökväg, skriv in [Gmail] och se om det hjälper (inkl klammer).

Eskimo: det fungerade bra. Tack så hjärtligt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-21 11:43

Då var det som JoNaZ sa, det var mapparna du såg, och inte olika konton, eller dubblering av konton.

1
Bevaka tråden