Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öka partitionen i Bootcamp?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-19 15:26

Skapade en för liten partition för bootcamp / windows .
Nån som vet hur jag kan göra den större ?
Använder Lion / Windows 7

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-19 20:13

Inte utan tredjepartsprogram vad jag vet. Men iPartition finns för Mac, den borde klara det.
Annars gör en backup av din Windows, radera partitionen, och skapa en ny (med Bootcamp). Läs tillbaka din Windowsbackup.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-19 20:36

Hittade ett program som heter CampTune som fixade till det utan av och återinstallation , funkade bara bra !

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2011-12-22 10:06
Ursprungligen av gostaw:

Hittade ett program som heter CampTune som fixade till det utan av och återinstallation , funkade bara bra !

Tack för tipset!

CampTune fixade det hela galant för 117 spänn.

Winclone

Någon som vet om Winclone fungerar till 10.7.3 ? Läst lite på internet och vissa säger att det fungerar och vissa säger att det inte fungerar. Någon som vet något?
Edit: Winclone 3 fungerar till Lion. Med Winclone 2 så får man error

Senast redigerat 2012-04-12 15:09
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-04-27 23:18

Har en följdfråga på ursprungsfrågan. Jag måste tyvärr troligen installera windows då jag kommer att behöva använda mig av windowsprogram.

Hur stor behöver man göra windowspartitionen för att windows 7 ska fungera bra?

Ursprungligen av Baeckis:

Har en följdfråga på ursprungsfrågan. Jag måste tyvärr troligen installera windows då jag kommer att behöva använda mig av windowsprogram.

Hur stor behöver man göra windowspartitionen för att windows 7 ska fungera bra?

Windows 7 Bootcamp Partition Size? - Crowdsourcing Questions & Answers

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-04-28 01:36

Mörsi bokooo som fransoserna säger.

tänkte jag återupplivar denna tråd då jag undrar vilken mjukvara som är bäst i dagsläget (de tidigare inläggen är ca 1 år och äldre) för att göra windows bootcamp-partitionen större utan att behöva ta bort/återinstallera/skapa bootcamp-partition igen.

och finns det några nackdelar med att förstora partitionen på detta sätt? dvs finns det risk för att saker krånglar/blir felaktiga och är det bättre att göra en större partition genom att ta bort bootcamp och skapa en ny/större partition istället?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-02 21:17

Kör på tipsen ovan, det har inte hänt så mycket.

CampTune är uppdaterat för senaste OS X och Bootcamp. Bara att köpa och köra!

  • Medlem
  • 2013-09-10 14:57

Hallå ja!

Jag har försökt minska min Win-partition med Camptune X utan framgång.
Det står att verifieringen av Windows-filsystemet misslyckades och att jag ska reparera Windows-volymen.

Hur gör jag det?

1
Bevaka tråden