Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med automatisk WiFi-synk

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-18 08:31

Jag ska ta en titt på den länken, tackar!

Ursprungligen av zappee:

Ja, min synkar varje natt.

Det gör min också...mot iCloud. Den synkar inte automatiskt via WiFi mot iTunes på datorn hemma.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 19:18
Ursprungligen av zinned:

Jag ska ta en titt på den länken, tackar!

Det gör min också...mot iCloud. Den synkar inte automatiskt via WiFi mot iTunes på datorn hemma.

Jaha, missuppfattade. Inte säker på om min gör det eller ej då jag synkade vanligt igår. Får se inatt.

Ursprungligen av zappee:

Jaha, missuppfattade. Inte säker på om min gör det eller ej då jag synkade vanligt igår. Får se inatt.

Ska kolla om min gör det inatt också. Gjorde det inte natten till idag, har nu kryssat i "Open iTunes when...".

För er som den synkar mot iTunes automatiskt, var ser ni det, i iTunes?

Ursprungligen av keptang:

För er som den synkar mot iTunes automatiskt, var ser ni det, i iTunes?

I iPhone Inställningar->Allmänt->Wifi-synkronisering.
Där ser man när den senast synkades, om jag inte synkade manuellt tar jag för givet att den synkades automatiskt. Jag har förstått det som att det ska ha gått X antal timmar sedan senaste synkning, och när du sen sätter den på laddning synkar den automatiskt.

Ursprungligen av theplague:

I iPhone Inställningar->Allmänt->Wifi-synkronisering.
Där ser man när den senast synkades, om jag inte synkade manuellt tar jag för givet att den synkades automatiskt. Jag har förstått det som att det ska ha gått X antal timmar sedan senaste synkning, och när du sen sätter den på laddning synkar den automatiskt.

Ahh, ja just det, där ser man det. Tack.

Hittade på nätet att man kanske måste ha "Open iTunes when this iPhone is connected" ikryssad i iTunes för att det ska funka automatiskt.

För er som den synkar automatiskt för, har ni denna ikryssad?

Har kryssat i den själv nu så får vi se om det gör susen..

Ursprungligen av keptang:

Hittade på nätet att man kanske måste ha "Open iTunes when this iPhone is connected" ikryssad i iTunes för att det ska funka automatiskt.

För er som den synkar automatiskt för, har ni denna ikryssad?

Har kryssat i den själv nu så får vi se om det gör susen..

Ja, jag har alltid haft detta ikryssat i iTunes, men jag vet inte om det är ett måste.

Ursprungligen av mikado:

Ja, jag har alltid haft detta ikryssat i iTunes, men jag vet inte om det är ett måste.

Ok, kanske det som är tricket då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-18 12:05

Man kanske inte heller ska glömma att kryssa UR denna kryssrutan? Jag har inte tillgång till min dator där hemma just nu så jag kan inte testa men ni kanske kan?

Ursprungligen av zinned:

Man kanske inte heller ska glömma att kryssa UR denna kryssrutan? Jag har inte tillgång till min dator där hemma just nu så jag kan inte testa men ni kanske kan?

Den har jag aldrig haft ikryssad (är inte ikryssad default), men kan ju vara bra att kolla om man är osäker på det.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 19:33

Nevermind, vet varför inte mitt funkar.
Det trådlösa som min dator ligger på har inte räckvidd i hela lägenheten så de telefonen och datorn ligger på olika nät...
Comhems skitmodem

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-18 23:16

Min kickade igång nu ikväll, funkar fint nu. Har WiFi-synk ibockat, har "Open iTunes..." ibockad. Den enda handpåläggning jag gjorde var med iPhone, som var den första jag meckade med ikväll, och det enda jag då gjorde var att ansluta den med kabel för att sedan bocka ur WiFi-synk och därefter klicka på "Utför". Därefter tog jag ur kabeln, startade om iTunes och anslöt sedan med kabel igen för att då bocka i WiFi-synk och klicka på utför. Därefter anslöt jag iPhone till laddaren (inte mot datorn) och den började synka via WiFi.

Bevaka tråden