Bästa sättet att kontakta MacForum i Göteborg?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-13 12:57

Vilket är det bästa sättet att kommunicera med MacForum? Är de lönt att skicka e-post?

Man kan bli lite trött på MacForum ibland. De har alltid levt gott på avtalskunder. Den där lilla-människan-arrogansen sitter liksom i väggarna. Det är lite gammaldags herrekiperingsaffär över stället; man vet inte om man är värdig som kund, liksom.

Trådens rubrik förtydligad.

/Mod

• Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-14 10:07

Vad är det för fel på ett personligt besök? Ta med två stadiga kompisar med jeansväst och skägg så lyssnar de nog på dig

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-14 21:00
Ursprungligen av zarkov:

Vad är det för fel på ett personligt besök? Ta med två stadiga kompisar med jeansväst och skägg så lyssnar de nog på dig

Vad är det för fel med att svara på mail? Vad säger det om ett företag och deras inställning till kunder?

• Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-17 09:52
Ursprungligen av planB:

Vad är det för fel med att svara på mail? Vad säger det om ett företag och deras inställning till kunder?

Ett mail är mycket lättare att ignorera än ett personligt besök eller ett telefonsamtal. Har man för mycket att göra och/eller för dålig struktur på inkommande ärenden hamnar mail lätt mellan stolarna.

Senast redigerat 2011-10-17 19:10
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-17 11:25
Ursprungligen av zarkov:

Ett mail är mycket lättare att ignorera än ett personligt besök eller ett telefonsamtal. Har man för mycket att göra och/eller för dålig struktur på inkommande ärenden hamnar mail lätt mellan stolarna.

Du vet inget om mina motiv till att skicka e-post.

Jag har lång erfarenhet av MacForum. Jag vet vilken kultur som sitter i väggarna där. Uteblivet e-postsvar var bara en bekräftelse på det jag redan "visste".

Mycket tydlig rubrik, mycket tydligt innehåll. Lätt att vidarebefodra till rätt person. Det hade tagit 30 sek att skriva: "Vi kan inte ta ställning till detta på grundval av ditt mail. Kom in till oss så får vi diskutera".

Senast redigerat 2011-10-17 19:10

Vad sägs om att inte handla från företag som inte bryr sig om sina kunder? Bör ju ge en bra effekt efter ett tag..

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-14 22:53
Ursprungligen av keptang:

Vad sägs om att inte handla från företag som inte bryr sig om sina kunder? Bör ju ge en bra effekt efter ett tag..

Finns det någon annan verkstad i Göteborg som hanterar privatpersoner som kunder?

Ursprungligen av planB:

Finns det någon annan verkstad i Göteborg som hanterar privatpersoner som kunder?

Ja, finns ett gäng listade på Apples sida Apple - Resurssökning

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-28 09:22
Ursprungligen av planB:

Kolla MacSupport - brukar iofs inte maila utan ringer hellre, så jag kan inte svara hur de bemöter det. Men väljer mycket hellre dem än MacForum när jag vill ha service i Göteborg.

Ring, välj försäljning, prata med Tony.

Prata först, maila detaljer sen.

Hur går det?

Nu lugnar vi ner oss lite. Jag har redigerat lite i de två senaste inläggen.

/Mod

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-28 01:14

Just gällande garnatifrågor så besvaras inte frågor på mail, inte ens Apple själva gör det - det är alltså telefon och besök som gäller.

Senast redigerat 2011-10-28 08:11
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-28 01:27
Ursprungligen av conzole:

Just gällande garnatifrågor så besvaras inte frågor på mail, inte ens Apple själva gör det - det är alltså telefon och besök som gäller.

I så fall talar man om det på hemsidan.

Det är just den typen av "kundvård" som Macforum bedriver som drivit många företag i botten. Inte för att småkrafs som jag slutar använda deras tjänster utan för att företagskulturen är rutten.

Senast redigerat 2011-10-28 08:11

Nu har jag redigerat lite igen. Det är inte censur att redigera bort oförskämdheter och personangrepp. Det är inte heller censur att redigera bort löjliga censur-anklagelser. Allt detta är bara helt vanlig moderering för att få inläggen att följa forumreglerna.

/Mod

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-29 00:28

Hej
Jag har inte haft något negativt att säga om Macforum i Gbg. Skickade som senast igår kväll en fråga och innan 0830 idag hade jag fått svar. Skickade till deras generiska "info" låda och fick svar från en unik person. Kan inte annat än att säga att jag tycker deras sätt att hantera kunddialogen via e-post är kanon.

//Lasse

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-29 00:50
Ursprungligen av lajo03:

Hej
Jag har inte haft något negativt att säga om Macforum i Gbg. Skickade som senast igår kväll en fråga och innan 0830 idag hade jag fått svar. Skickade till deras generiska "info" låda och fick svar från en unik person. Kan inte annat än att säga att jag tycker deras sätt att hantera kunddialogen via e-post är kanon.

Det vore konstigt om de helt struntade i att svara e-post.

Trots att min förfrågan direkt handlade om att de kunde tjäna pengar på mig var det uppenbarligen något som inte var värt ansträngningen.

Jag förstår heller inte det här om att det skulle vara unket i väggarna och kulturer hit och dit med MacForum.

Jag har gjort affärer med dem i 20 år eller så, jag känner en del i personalen.
Inte heller på alla dessa år har jag blivit dåligt bemött, blivit rejält arg på dem eller känt mig missnöjd.

Jag har haft disbyter med dem, men de har vi löst. Förhoppningsvis så att båda parter blev nöjda.

Vad är det som gör att du inte kan masa dig dit och prata med någon då utan att du måste
skicka ett email. Du tänker inte på att de kanske får 250 meddelanden om dagen från allehanda
mailare, allt mellan nutcases till verkliga guldklimpar.

Jag har haft och göra med andra bolag där omhändertagandet/mottagandet har skiljt sig enormt
åt beroende på vilket sätt man kontaktat dem. Senast med Tele2; chattkonversation med kundtjänst
ledde absolut ingentstans. Jag blev bara arg. Bytte till att RINGA en fysisk person på Tele2; var trevlig
och precis allt löste sig på mindre än 10 minuter.

Peugeot ringde jag och tydligen väckte jag den som svarade eller nåt, för det blev liksom ingenting av det alls.
Jag gick in, fick jättebra kontakt med en säljare i deras Peugeot Center i GBG. Idag kör jag en 207:a ....

Sedan tycker jag också att det är rötet att föra en diskussion HÄR om HUR de är. De kommer inte gå in i tråden
och svara, men alla anklagelser, händelser och ja, precis allt står kvar här tills nästa istid drar in.
Är DET schysst då?

Sedan vet ju inte jag eller ens vi här hur du framstår i dina mail.
Verkar du trevlig eller verkar du vara en typ som det kan absolut vara värt att INTE handla med?
Jag har själv vart i den branschen i tio år och tro mig, det fanns en del kunder som uppenbart enbart
och enkom levde för att göra livet surt för en, som hela tiden krävde ditten och datten.
De slutade vi göra affärer med, just för att halva personalen mådde dåligt av dem.
Säger absolut inte att du ÄR sån.

1
Bevaka tråden