Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 21:02

Alltså, även jag får fel när jag ska uppdatera. Har 4.3.5 i telefonen och kan inte hitta något applerelaterat i hosts...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:09

Säkerhetskopieringen av iPad tar FOREVER. Fortsätter det i den här takten kommer det ta typ 6 timmar.

Tog era säkerhetskopieringar länge?

Ursprungligen av baller:

Säkerhetskopieringen av iPad tar FOREVER. Fortsätter det i den här takten kommer det ta typ 6 timmar.

Tog era säkerhetskopieringar länge?

Kan hända att det bara är första gången som den laddar upp ALLT på iCoud. Min första backup tog flera timmar, nu tar de bara några minuter.

Men vad drygt alltså, jag får också felet, om och om igen. Men först efter att den ägnat sig åt säkerhetskopiering en lång stund

Ursprungligen av Adrian B:

Men vad drygt alltså, jag får också felet, om och om igen. Men först efter att den ägnat sig åt säkerhetskopiering en lång stund

Får också detta fel

Men jag väntar tills att jag fått ner 10.7.2 då jag skall starta om allt från börja igen

Jag vet någon som vänder sig i sin grav just nu

Ursprungligen av Adrian B:

Men vad drygt alltså, jag får också felet, om och om igen. Men först efter att den ägnat sig åt säkerhetskopiering en lång stund

får samma fel 6 gånger nu, vad gör man? blir galen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:36

https://twitter.com/#!/saurik/status/124202526152200192

"The famous iOS developer/jailbreaker Saurik tweeted that the "internal errors" are because Apple's servers are swamped. You may have to wait a few hours before trying to install again." Se iOS 5 Update Problems

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 21:18

Nu blir man lite mörkrädd.. Jag fick inte in iOS5 pga "not eglible" Valde att göra en återställning...när den var klar frågade telefonen om jag ville återställa säkerhetskopia från icloud... Verkar stabilt detta

Hokus Pokus så har man iOS5

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 21:21

Får ni felmeddelande är det bara att vänta tills allt lugnat ner sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:21
Ursprungligen av barbapappa_86:
Ursprungligen av baller:

Säkerhetskopieringen av iPad tar FOREVER. Fortsätter det i den här takten kommer det ta typ 6 timmar.

Tog era säkerhetskopieringar länge?

Kan hända att det bara är första gången som den laddar upp ALLT på iCoud. Min första backup tog flera timmar, nu tar de bara några minuter.

Näe för uppladdningen ligger kring 5 kb/s så det kan inte vara det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:25

Då får jag sälla mig till skaran som inte kan återställa sin enhet. Försvinner all min data blir jag skogstokig.

Ursprungligen av baller:

Då får jag sälla mig till skaran som inte kan återställa sin enhet. Försvinner all min data blir jag skogstokig.

Att ta backup är en bra grej

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Att ta backup är en bra grej

Det han gjort. Han och många fler kan inte återställa backupen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 21:34
Ursprungligen av acke:

Det han gjort. Han och många fler kan inte återställa backupen.

Återställa backupen, det är väl "återställningen" av iOS5 som inte funkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:31

Nervöst nu. Laddat ned under 85 minuter. 3 minuter kvar. Problemet är att vårt internet går ned med viss regelbundenhet. Typ var 60-90 minut. Hinner jag innan det skiter sig..:tveksam:

Jetwash tipsade mig om att det kan bero på fel på uppdateringen man laddat hem, den finns i ~/Library/iTunes/iPhone Software Updates/. Inte hunnit testa att ladda ner på nytt.

Ursprungligen av Adrian B:

Jetwash tipsade mig om att det kan bero på fel på uppdateringen man laddat hem, den finns i ~/Library/iTunes/iPhone Software Updates/. Inte hunnit testa att ladda ner på nytt.

Tack men vad är det man ska leta efter? Och vilken uppdatering? ios eller itunes

Det funkade att uppdatera första produkten.. så filen e det nog inget fel på.. men andra produkten vill inte.. Snacka om mother of all overload på apples servrar!

Ursprungligen av Piggelin:

Det funkade att uppdatera första produkten.. så filen e det nog inget fel på.. men andra produkten vill inte.. Snacka om mother of all overload på apples servrar!

Vad för produkt? Kan folk vara lite mer specifika så man förstår... menar ni itunes eller ios... har nämligen samma problem med felkod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 21:38

Kan folk ta det lugnt?

Fungerar det inte så gå och lägg er och testa imorgon...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-12 21:39

Tråkigt att det inte vill sig för folk.

---

Någon som sitter med en bra lista över alla små ändringar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 21:45
Ursprungligen av Adzam 1:

Tråkigt att det inte vill sig för folk.

---

Någon som sitter med en bra lista över alla små ändringar?

iOS 5 - All the little things - MacRumors Forums

Ursprungligen av Adzam 1:

Tråkigt att det inte vill sig för folk.

---

Någon som sitter med en bra lista över alla små ändringar?

Google:

Full change log from Apple's iOS 5 beta 2 release

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-12 21:55

Jomen visst, men jag tänkte att någon kanske satt på en extra bra och pedagogisk lista. Den joakimo länkade till kändes bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 22:17

Det där är en lista från beta 2. Jag brukar kolla på den här: iOS version history - Wikipedia, the free encyclopedia

juuuulafton

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:48

Inte fan fungerade det! Fick också felmeddelande, okänt fel 3200. Provar igen!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 21:50
Ursprungligen av xms67:

Inte fan fungerade det! Fick också felmeddelande, okänt fel 3200. Provar igen!

Det är inte lönt, vänta tills imorgon då det lugnat ner sig.

"efnetiphone #iphone EFNet
ITUNES 3200 ERROR IS A RESULT OF APPLES SERVERS BEING BOMBARDED WITH iOS5 UPDATE REQUESTS - LOL FUCK BLACKBERRY
5 minutes ago"

Börjar känna mig rätt så grinig just nu. Jag har tankat ner uppdatering många gånger nu med samma resultat.

Bara jag som är irriterad på att man varken kan lägga "tidningskiosken" i en mapp eller ta bort den. Någon som vet om man kan ta bort den via itunes?

Bevaka tråden