Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud.com är uppe

Tråden skapades och har fått 202 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 13:09
Ursprungligen av Baron:

Nä, jag fick ett i samband med att jag installerade IOS5:
http://www.99.se/ipad/290219-traden-om-ios-5-pa-ipad.html#post2024674

Aja, men för oss som ska installera iOS 5 den vanliga vägen finns det alltså inget att göra än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-13 16:39
Ursprungligen av Baron:

Det här "eftersom jag inte har lion" borde formuleras annorlunda eftersom iCloud fungerar utan Lion. Jag har inte Lion, men jag har IOS5. iCloud fungerar finfint för mig, i alla fall mail, kontakter, kalender och hitta min iphone.
iCloud kanske inte synkas till min dator, det har jag inte kollat, men nog fanken fungerar iCloud utan Lion.

verkar just som om man måste ha Lion för att kunna synca, vilket tyvärr medför att vi på företaget inte kan använda iCloud än då det är så många program som fortfarande krånglar med Lion...

Ursprungligen av Clavius:

verkar just som om man måste ha Lion för att kunna synca, vilket tyvärr medför att vi på företaget inte kan använda iCloud än då det är så många program som fortfarande krånglar med Lion...

Förhoppningsvis kommer 10.6.9 med iCloud: AppleInsider | Evidence suggests Apple will bring iCloud to Snow Leopard

  • Medlem
  • 2011-10-12 12:25

Vi kanske ska skilja på olika funktioner. iCloud fungerar med IOS5 samt i Safari i Mac OS X 10.6.8. Om det går att synka klienter i 10.6 vet jag som sagt inte, men iCloud är inte beroende av klienter på macar.

Någon som förstår hur man tar bort bilder ur bildströmmen, ibland råkar man tar en bild som man kanske inte vill ha kvar där?

  • Medlem
  • 2011-10-12 13:13

Hur då "vanliga vägen"?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 13:29
Ursprungligen av Baron:

Hur då "vanliga vägen"?

När iOS5 släpps senare i kväll genom iTunes.

Det visade sig ju inte vara så lätt det här, när man har ett gammalt hederligt Apple ID och en MobileMe-adress. Jag har ett Apple ID som består av ett användarnamn, inte en e-postadress. När jag försöker ändra mitt Apple ID till min primära e-postadress (min MobileMe-adress) så går det inte eftersom min MobileMe-adress är ett eget Apple ID. Men ALLA mina inköp är ju på mitt gamla Apple ID.

  • Medlem
  • 2011-10-12 13:35

Ah.

...

Lite surt att man måste ha Rosetta på jobbdatorn än så länge...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 14:13

Var det så oförståeligt?

Nu har jag sparkat igång det hela...

Hade liknade fnul som flera av er några gånger i början, men sen funkade det.

Jag har också två olika ID, ett xxxx.xxxxx@me.com till mitt gamla MM, och en xxxx.xxxx@telia.com till mitt Apple ID.

Jag hade först, när jag 4/10 installerade iOS5 GM i iPhone/iPad angivit min Apple ID för iCloud i enheterna.

När jag nu försökte sparka igång iCloud så blev svaret hela tiden att jag skickades till MM och där fick svaret att kontot inte legible typ.

Klurade en stund, tjurade en stund, sen testade jag att i enheterna ange ID för mitt gamla MM istället, och då funkade plötsligt det hela och flytten sparkades igång till iCloud.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-12 14:36

iCloud är öppet för betaanvändare! Jag kunde logga in och fick frågan om jag ville flytta mitt mobile.me konto. När jag tryckte ok så
fick jag meddelandet att jag inte var behörig användare. Det verkar ju lustigt att en del kan och andra inte??!!

Ursprungligen av Pehja:

iCloud är öppet för betaanvändare! Jag kunde logga in och fick frågan om jag ville flytta mitt mobile.me konto. När jag tryckte ok så
fick jag meddelandet att jag inte var behörig användare. Det verkar ju lustigt att en del kan och andra inte??!!

Eh, det är väl öppet för alla?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-12 15:56

Eh, Nop

Nej, det verkar bara fungera för vissa, ibland - än så länge. Ge er till tåls lite, vi väntar ju på iOS 5 och 10.7.2 också, för att kunna dra full nytta av iCloud.

Kommer SL också uppdateras för iCloud-stöd eller finns det redan?

Ursprungligen av jurassic579:

Kommer SL också uppdateras för iCloud-stöd eller finns det redan?

Jag är osäker, men har fått för mig att endast Lion får stöd för iCloud.

I sista sidan på den här tråden så sägs det att vi får vänta på 10.6.9 för att få det att funka.

https://discussions.apple.com/thread/3102265?start=0&tstart=0

Jag hoppas verkligen att man inte behöver Lion för att få det att funka. Har installerat det på min Macbook Pro men känner att min jobbdator, mac Pro inte är redo än.

Hoppas också att det går att synca 1 st iphone 1 st dator med lion 1 st dator med SL.

Jävlar vad snyggt det är! Funkar till och med kanon på jobbdatorns IE 9. Kiss my ass, Google, nu blir det iCloud hela vägen. Om man nu bara kunde få en iCloud-reader.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 18:50

Ja, jag håller med.. Kiss my ass Apple. Jag har alltid tyckt att Apple gjorde det väldigt enkelt. Men det är f-n stört omöjligt att få igång kalendern och vill man ha hjälp så hamnar man på 404.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 18:55
Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, jag håller med.. Kiss my ass Apple. Jag har alltid tyckt att Apple gjorde det väldigt enkelt. Men det är f-n stört omöjligt att få igång kalendern och vill man ha hjälp så hamnar man på 404.

Duger inte denna hjälpen?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 19:48
Ursprungligen av zinned:

Duger inte denna hjälpen?

Var hittar man den?

Edit/

10.7.2 kanske ja... jo det är klart att man måste uppdatera och starta om datorn. Måste bara få inflika att vi är inte lång ifrån Windows Update nu alltså.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Var hittar man den?

Edit/

10.7.2 kanske ja... jo det är klart att man måste uppdatera och starta om datorn. Måste bara få inflika att vi är inte lång ifrån Windows Update nu alltså.

Längst upp till höger efter du loggat in finns ett frågetecken. Brukar betyda ungefär hjälp...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 20:02
Ursprungligen av Jeppe_E:

Var hittar man den?

Edit/

10.7.2 kanske ja... jo det är klart att man måste uppdatera och starta om datorn. Måste bara få inflika att vi är inte lång ifrån Windows Update nu alltså.

Om du kanske lugnat dig lite och väntat till allt var släppt så hade det nog fungerat bättre...

Både ios5 och 10.7.2 är uppe nu

Funkar photo stream även som en backup för iphoto i molnet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-12 20:20

Vid början så laddade datorn ner 10.7.2 snabbt ner de första 200 Mb och sen blev det segare än sirap! Utnyttjade tiden med att plugga matte O:-)

Jag har inte vart nån super användare av iCal men nu med iCal tänkte jag det skulle bli ändring. Men varför verkar jag ha fått dubbelt av mina aktiviteter? Och jag undrar också är det värt att köpa till mer minne? Känns det gratisutrymmet kommer ta slut snabbt. Vad kommer ni andra köra på?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-12 20:48

Samma här... När nerladdningen började skulle det ta en kvart, nu har den hållit på i en dryg timme och har bara kommit lite drygt halvvägs. Kan det vara så att det blir långsamt när det är många som laddar ner.

Hur funkar det med att synka dokument och bilder från iOS prylar till en dator - vart på datorn hamnar ev dokument som skapats på iPhone och tvärtom ? Hur styr man detta ?

Bevaka tråden